dag 188 Gecoupeerde oortjes

staffordMijn buren hebben sinds een paar maanden een puppy, een Staffordshire terrier met van die leuke flaporen. Het is een lief, vriendelijk dier, die af en toe onze tuin kwispelend komt binnenwandelen, maar ook om de plantjes die net gepoot zijn te ruïneren. Mijn echtgenoot heeft provisorisch een hek om de tuin geplaatst om te voorkomen dat ze hem aan de ketting leggen. De dag nadat het hek geplaatst was had de buurman een lijn gemaakt en gezegd dat de hond af en toe hieraan gelegd zou worden omdat anderen bang van hem waren. Vanmorgen stond hij met zijn poten over het muurtje dat onze tuinen scheidt om m’n aandacht te vragen. Ik liep naar hem toe om hem te begroeten en toen ik hem over zijn kop aaide, zag ik zijn bebloede afgeknipte oren. Ik voelde me verstijven en ik vertelde het verdrietige nieuws aan mijn echtgenoot die ook buiten stond. Ik vroeg me af of ze het zelf hadden gedaan maar herinnerde dat er gisteren een paar mannen op bezoek waren en dat de buurman de barbecue had aangestoken voor zijn bezoek. Meteen ging mijn geest aan de haal met gedachten van, o die kwamen zeker langs om zijn oren af te knippen, want de dierenarts werkt niet op zaterdag.
Even later reed ik weg om mijn kleindochters thuis te brengen en heb ik hardop zelfvergeving uitgesproken en mijn oudste kleindochter vroeg waarom ik dit deed. Ik durfde haar niet dit gruwelijke voorval te vertellen maar zei dat ik boos was op de buurman.
Later besefte ik dat mijn oordeel naar hen een reactie is die ik bij mijzelf moet onderzoeken en herinnerde me dat ik me als kind ooit afvroeg waarom onze boxer een kort staartje had en me gerustgesteld voelde met het antwoord dat het de gewoonte was hun staart te couperen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig en boos te zijn toen ik zag dat de hond van de buren bebloede gecoupeerde oren heeft.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat de buurman of zijn bezoek zelf de oren van de hond hebben gecoupeerd en te denken dat hij enorme pijn heeft geleden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op de buren dat ze hebben besloten zijn oren te couperen, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben zelf als kind het normaal te vinden dat onze boxer een gecoupeerde staart had.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het belachelijk en wreed te vinden dat mensen de oren of de staart van een hond couperen omdat ze een soort schoonheidssymbool nastreven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat de mensen hier wreed zijn naar dieren, door ze de hele dag in een hok te zetten of aan een ketting te leggen, waarin ik mijzelf vergeef niet te hebben toegestaan en aanvaard te zien/begrijpen/realiseren dat ikzelf sinds kort weet dat dieren gelijk zijn aan mensen en dat de meesten onder ons denken dat dieren minder zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf af te scheiden van mij door boos en verdrietig te zijn door de afgeknipte oren van de hond.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in allerlei gedachten te participeren van ik zal ze wel eens de waarheid vertellen en erop wijzen dat dit gewoonweg schandalig is om een hond zo te behandelen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te durven zeggen tegen mijn kleindochter wat de buurman heeft gedaan met de hond, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn mijn kleindochter te vertellen welke wreedheden met dieren gebeuren.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik mijn kleindochters een mooier beeld wil meegeven dan de realiteit in feite is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik zelf niet schoon ben van reacties naar diermisbruik en daar eerst zelf mee in het reine moet komen.

Ik realiseer me dat ik door het voorbeeld dat ik kreeg niet altijd als één en gelijk met onze hond stond.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat een hond minder is dan een mens.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben als kind te belabberd was om de hond uit te laten, gewoonweg omdat ik daar geen zin in had terwijl het dier zijn behoefte moest doen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben geïrriteerd te zijn als onze hond lang op een plek stond te snuffelen en hem dan hard aan zijn riem trok.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos en onvriendelijk tegen de hond te schreeuwen als hij niet naar me wilde luisteren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ieder in de wereld zou moeten weten dat mensen gelijk zijn aan dieren omdat ik dat denk en waarin ik mezelf niet heb toegestaan te zien/realiseren/begrijpen dat deze kennis pas kan doordringen wanneer mensen bereid zijn zelfonderzoek doen en zelfeerlijk te zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat wij als mensheid wreed zijn naar de dieren op aarde omdat we leven in een geest-bewustzijnssyteem doorgegeven door onze voorouders.

Waneer ik zie dat een dier onrecht/wreedheden/pijn wordt aangedaan dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat de mensheid ver verwijderd is van een en gelijk met de dierenwereld en niet beseft wat we de dieren allemaal aandoen. Ik stel mezelf ten doel één en gelijk met de dieren te zijn en mij alle reacties die nog opkomen te vergeven.

Voor meer informatie kun je luisteren naar de Eqafe interviews met dieren https://eqafe.com

Photo0039

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 188 Gecoupeerde oortjes

  1. kimamourette zegt:

    Coole Zelf-vergeving Marja!

Geef een reactie

