dag 178 Drank en vrolijk worden

drunkVanmorgen vroeg mijn kleindochter mij om balletmuziek op te zetten want ze wilde graag dansen. Ik zette een cd’tje op met romantische muziek en liet haar zelf zappen naar muziek die zij geschikt vond. Er stonden wat jaren 50 nummers bij en op een nummer kwam er een emotie van verdriet op. Er kwam een beeld naar boven van mijn moeder die er blij, vrolijk uitzag zoals dat vaker het geval was nadat ze een paar glaasjes had gedronken. Ik zag haar graag zo, geen last hebbende van gedachten en emoties en in een gevoel van geluk en blijdschap, vergetende/ niet wetende wat in haar leven zwaar was.

Alcoholgebruik was onze familie totaal geaccepteerd, op feestjes en verjaardagen vloeide de drank rijkelijk en iedereen leek in een vrolijke, blije stemming te komen. Ik kan me herinneren dat ik mijn eerste glaasje likeur aangeboden kreeg toen ik een jaar of 14, 15 was op een verjaardag van mijn oma. Ik vond het heerlijk smaken en vanaf die leeftijd was sociaal alcoholgebruik voor mij normaal. Wat ik niet normaal vond en buitengewoon ergerlijk, dat mijn vader steeds meer ging drinken, hij kon met gemak een fles jenever of whisky opdrinken, waarbij zijn gedrag vaak (verbaal) agressief werd.

Ik heb dus regelmatig alcohol gebruikt en vaak tot dronkenschap erop volgde. Wel kon ik het lange periodes laten, ik dronk alleen in gezelschap om in een bepaalde sfeer te komen en me meer op mijn gemak te voelen tussen anderen. Voor mij was het duidelijk een vlucht om mijn onzekerheid, dus angst niet te hoeven zien en de tongriem wat losser te maken om allerlei onzin uit te kunnen kramen.

Toen ik met Desteni begon ben ik na het lezen van de  consequenties van alcoholgebruik gestopt met het drinken van alcohol. Ik zag dat ik alcohol gebruikte als een uitweg en als een ontsnapping om niet op te staan ​​, niet naar mezelf te kijken en zelf- verantwoordelijkheid te nemen en mijn gedachten/emoties/gevoelens te onderdrukken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdriet te voelen van een beeld van mijn moeder waarbij zij vrolijk en aangeschoten is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik mijn moeder graag zag als zij vrolijk en aangeschoten was.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me door dit beeld van een vrolijke aangeschoten moeder een patroon in mijzelf ontwikkeld te hebben dat het ok is om alcohol te drinken en aangeschoten te zijn, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat alcohol onschadelijk is en me een vrolijker, vrijer gevoel geeft.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren jarenlang alcohol gebruikt te hebben en hierdoor geen verantwoording voor mezelf heb genomen, hierbij geprobeerd heb alcohol als uitweg en ontsnapping te gebruiken om niet naar mezelf te hoeven kijken en mijn gedachten, gevoelens en emoties te hebben onderdrukt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren door het alcoholgebruik mijn lichaam ernstige schade te hebben toegebracht en daardoor mijn levensduur te hebben verkort.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren mijn geestbewustzijnssysteem te hebben geïntensiveerd door mijn gedachten/gevoelens/ emoties te stimuleren dmv alcohol.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik door alcohol te drinken ik probeer mijn angsten en onzekerheid te verbergen, een andere persoonlijkheid te voorschijn laat komen die grappiger, loslippiger en slimmer lijkt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het alcoholgebruik van mijn familie als een gewoonte te hebben gekopieerd.

Als ik een emotie/gedachte van verdriet krijg van een beeld van vroeger, dan stop ik en adem. Ik kijk waar deze gedachte/emotie/gevoel vandaan komt en beschrijf dit in mijn blog.

Ik realiseer me nu dat het gebruik van alcohol een vlucht is geweest waarin ik mij liet afleiden en niet gewaar was van de consequenties die dit met zich meedroeg.

Ik stel mezelf ten doel oude patronen en gewoonten verder te onderzoeken, te vergeven en te corrigeren en te kijken welke onderliggende angsten te voorschijn komen.

 

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 178 Drank en vrolijk worden

  1. Pingback: Drank en vrolijk worden

Geef een reactie

