dag 177 Zelfmedelijden en slachtofferschap

sadDe laatste paar dagen waren er 6 mensen ziek in ons huis, waarvan 2 kinderen die hoestten, proestten, spuugden en diarree hadden. Hoewel mijn knie eigenlijk nog wat rust nodig had, strompelde ik door het huis met thee, wasgoed, kookte pannen soep en zorgde zo goed als ik kon voor hun. s’ Nachts werd ik wakker gehouden door het gehoest van mijn kleinkinderen die ik bij mij in bed had genomen omdat hun moeder zelf te ziek hiervoor was. Toen ik ’s nachts de hoestdrank niet kon vinden op de plaats waar deze zich laatst bevond en raakte ik geïrriteerd en kwaad. Ik ben teleurgesteld in mijzelf voor het humeur wat ik hierbij ondervond. Eigenlijk vond ik mezelf een slachtoffer van de situatie. Daarvoor deze zelfvergevingen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf een slachtoffer te vinden omdat ik voor 6 zieke mensen moet zorgen terwijl mijn knie rust behoeft.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het oneerlijk te vinden dat ik voor zoveel zieken moet zorgen die zelf nauwelijks tot iets in staat zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben zelfmedelijden te hebben dat ik voor zoveel mensen moet zorgen terwijl ik eigenlijk zou willen dat er voor mij gezorgd zou worden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik zorg van anderen nodig hebben terwijl ik ook zorg aan mezelf kan geven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf in het dagelijks leven niet de nodige zorg te geven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben sjacherijnig en geïrriteerd te zijn omdat ik moe ben van het te kort aan slaap en de vele taken die ik moet verrichten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te verwachten dat iemand die ziek is de tegenwoordigheid van geest heeft om de medicijnen op een vindbare plaats terug te leggen wat mij verplicht om ’s nachts trap op trap af te gaan en te zoeken hiernaar.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me schuldig te voelen dat ik niet opgewekt genoeg ben om de zorg te geven die ieder die ziek is verdient.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het lastig te vinden als mensen ziek zijn om mij heen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden te hebben met mijn zieke kleindochters en mijzelf en niet hier aanwezig ben als één met de adem zodat ik vermoeidheid creëer door medelijden en zelfmedelijden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij van mijzelf af te scheiden door enerzijds zelfmedelijden en anderzijds mij schuldig te voelen te hebben.

Als ik zie dat ik zelfmedelijden voel over wat me me te doen staat dan stop ik en adem. Ik realiseer me moe te worden van de gedachten, gevoelens en emoties die met zelfmedelijden te maken hebben en dat alles zwaarder voelt dan het in feite is. Ik stel mezelf ten doel mezelf te ondersteunen door een en gelijk met mijn adem te zijn en me gewaar te zijn van mijn bewegingen tijdens activiteiten.

Als ik zie dat ik me schuldig voel of me schaam om het gevoel van zelfmedelijden dan stop ik en adem. Ik realiseer me in de emotie van zelfmedelijden en me schuldig voelen in een vicieuze cirkel te verkeren die in mijn mind plaatsvindt en de enige manier hieruit te komen is om me weer te verbinden met mijn lichaam. Ik stel mezelf ten doel mezelf te onderzoeken op alle vormen van zelfmedelijden/zelf-slachtofferschap en mezelf hiervoor te vergeven.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op dag 177 Zelfmedelijden en slachtofferschap

  1. Jeez is ook wel veel 6 mensen ziek. in ieder geval lieten zelfmedelijden en slachtofferschap zichzelf zien lol, da’s wel praktisch. Het opmerken waard is dat ‘ziek zijn’ in wezen komt van slachtoffer voelen, dus wandel je het ook voor hen.

  2. Pingback: Zelfmedelijden en slachtofferschap

Geef een reactie

