dag 172 Herdefiniëring van het woord “geduld”.

images-5dul·den (duldde, heeft geduld)1toestaan, toelatenverdragen, verduren
ge·duld (heto)1vermogen om rustig af te wachten

Gisteren werd ik me opnieuw gewaar van mijn gebrek aan geduld toen ik iemand iets wilde tonen op zijn computer en in plaats van rustig te kijken wat er gebeurde, wilde ik over zijn schouder zelf een knop indrukken. De persoon reageerde geïrriteerd en toen pas besefte ik waar ik mee bezig was.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben geen geduld te hebben in het luisteren naar anderen waarin ik voor dat ik het weet mensen onderbreek en woorden voor ze invul.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben geen geduld te hebben in het luisteren naar anderen waarin mijn gedachten razen door mijn geest en ik meer aandacht geef aan mijn gedachten dan naar de woorden van een ander.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien dat als ik iemand iets wil uitleggen over de computer dat ik popel van ongeduld en het liefst zelf aan de knoppen wil zitten in plaats van rustig de ander zijn werk te laten doen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben ongeduld te ervaren als ik moet wachten in een rij, wachten voor de bus, in de file sta met de auto, of wachten op een afspraak met iemand.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben ongeduld te ervaren in het lezen van lange stukken tekst, waarin ik merk stukken over te slaan teneinde snel klaar te zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben ongeduld te ervaren als ik in een winkel moet wachten en het personeel lange gesprekken met andere klanten voert die meer een persoonlijk dan een zakelijk karakter hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik ongeduldig ben omdat ik denk niet genoeg tijd te hebben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat mijn geest het is die ongeduldig is en blijkbaar sneller is of wil zijn dan mijn fysieke aanwezigheid.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben door mijn ongeduld mijn lichaam schade te berokkenen, waarin ik mezelf letterlijk opvreet.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet als een en gelijk met de adem te leven, waarin ik mijzelf als het ware vertraag en geduldig te zijn in mijn handelingen.

Als ik zie dat er van enig ongeduld sprake is, dan stop ik en adem.
Ik realiseer me dat ongeduld een zwakte is en ik mezelf steeds tot de orde moet roepen door middel van de adem. Ik stel mezelf ten doel mijzelf te oefenen in geduld door mijn dagelijkse werkzaamheden te vertragen en me meer gewaar te worden van mijn ademhaling.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 172 Herdefiniëring van het woord “geduld”.

  1. Pingback: Geduld en Herdefiniëring ervan

Geef een reactie

