dag 169 Zorgen voor mijzelf

images-2Omdat ik laatst een heftige emotionele reactie kreeg toen iemand mij vroeg : hoe gaat het met jou?

  • Wat betekent het om voor mezelf te zorgen?
  • Hoe zou ik voor mijzelf kunnen zorgen?
  • Hoe komt het dat ik niet goed voor mezelf zorg?

Voor mezelf zorgen betekent zo gezond mogelijk eten en mijn fysieke conditie goed in de gaten houd, genoeg bewegen, zacht zijn voor mezelf, met andere woorden, mezelf toesta om fouten te mogen en durven maken. Het betekent ook om naar mezelf te durven kijken en te ontdekken welke ideeën er allemaal rondwaren in mijn geest.

Dat ik mij niet schaam voor mijn overgeërfde bewustzijnspatronen, maar ze uitschrijf en vergeef. Te accepteren waar ik nu sta, zoals ik hier ben zonder oordeel in de vorm van gedachtes, gevoelens en emoties.

Jarenlang heb ik de zorg voor mijzelf ontnomen, gedachten, gevoelens en emoties in mijzelf onderdrukt. De patronen die ik geërfd heb van het gevoel niets waard te zijn komen voort uit de relatie die mijn vader en moeder met elkaar hadden. Ik hoorde al te vaak mijn vader zeggen dat mijn moeder van alles niet goed deed, op haar kop kreeg als het mijn vader niet zinde waarbij hij haar waardeloos en stom noemde. Deze aantijgingen heb ik zo vaak gehoord dat ik ze voor waar heb aangenomen en heb opgeslagen in mijn systeem, wat ervoor zorgde dat ik te allen tijden in de verdediging ga als iemand een opmerking maakt, vaak helemaal niet bedoeld om mij een hak te zetten maar als een correctie waar ik mee kan werken.

Ik ben dan ook als de dood om een fout te maken of met iemand te maken krijg die mij beschuldigt van een foute handeling. Dus probeer ik anderen zoveel mogelijk te pleasen zodat zij me tenminste aardig vinden. Ook ben ik bang om anderen om een gunst te vragen, bang om als teveel te worden gezien en probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te doen want ze zouden me wel eens lastig kunnen vinden.

Aan de andere kant kan ik complimenten niet in ontvangst nemen, ik zie dit als een leugen of een vergissing.

Zelfvergevingen en zelfcorrecties volgen.

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

