dag 168 Angst voor de computer

computer-virus-rev-1Er is ergens een angst ontstaan om een nieuw programma op de computer te installeren. Een nerveuze, angstige energie maakt zich van mij meester op het moment dat ik OK of een ander commando moet geven.
Een paar dagen geleden wilde ik een televisie-serie zien op de computer. Ik had wat namen van websites en ging ermee aan de slag. Op de een of andere manier lukte het niet meteen en werd ik nerveus van al dat gedoe. Daardoor heb ik op wat verkeerde knopjes gedrukt en allerlei pop-up advertenties geactiveerd. Ik ben er nu dagenlang mee zoet geweest, heb van alles geprobeerd maar het lukte me niet dit te verwijderen. Op helpdesks las ik dat het probleem niet eenvoudig te verhelpen was. Uiteindelijk heb ik met hulp mijn computer opnieuw geinstalleerd en is het probleem opgelost. Het gevolg was dat ik me opnieuw moest aanmelden bij allerlei websites, chatprogramma’s en mezelf opnieuw moest aanmelden, waarbij ik niet precies meer wist wat mijn inloggegevens waren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om programma’s van het internet te downloaden op mijn computer.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben ongeduldig te zijn als ik een programma moet installeren op mijn computer omdat er zoveel handelingen gevraagd worden voordat het werkt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben geen zin te hebben om me te verdiepen in computertaal waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben dat ik er snel vanaf wil komen en slordig te werk ga.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben nerveus te worden van allerlei commando’s, waarin ik mijzelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben de verkeerde commando’s aan te klikken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben onvoorzichtig te werk te gaan en de verkeerde knoppen aan te klikken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn fouten te maken bij het installeren van programma’s op mijn computer.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik verkeerde knopjes heb aangeklikt wat tot gevolg heeft dat er allerlei advertenties op de websites die ik gebruikte in beeld kwamen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik urenlang bezig geweest ben deze advertenties/spam te verwijderen van mijn computer, wat me uiteindelijk niet gelukt is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik denk dat het zonde van de tijd is  om urenlang bezig te zijn geweest met het zoeken naar oplossingen van het probleem van de pop-ups van advertenties.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf een stomkop te vinden dat het me niet lukt een probleem op mijn computer op te lossen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben wanhopig te worden van het installeren van programma’s op mijn computer omdat ik denk de hulp nodig te hebben van anderen die er meer verstand van hebben dan ik en ik dus geen zelfverantwoording neem om de de zaken op te lossen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik vroeger op mijn werk direct de hulp vroeg van de helpdesk om problemen met mijn computer op te lossen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben graag te leunen op andermans expertise op het gebied van computers, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet de ervaring op te doen die mij van dienst kan zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben angst, nervositeit, ongeduld, wanhoop en boosheid te genereren als ik het idee heb dat de computer niet precies doet wat ik zou willen, waarin ik mijzelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam schade toe te brengen.

Als ik zie dat ik in de stress raak bij het oplossen van een probleem van mijn computer, of bij installatie van een nieuw programma, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ervaring kan worden opgedaan door te lezen, het volgen van instructies en het maken van fouten. Ik stel mijzelf ten doel mezelf te stabiliseren door middel van mijn adem, mezelf te gronden en mijn kennis uit te breiden met computerwerk.

 

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op dag 168 Angst voor de computer

  1. IngridS zegt:

    Herkenbaar Marjo! Ik heb mezelf al vaker op akkoord-buttons zien klikken terwijl ik twijfelde of ik het moest doen maar in ongeduld het ‘toch maar deed’ om vervolgens een ritje naar de winkel te moeten maken voor een opschoning; in plaats van mezelf direct in het moment te vertragen, te ademen en opnieuw te zien of ik wel of niet op akkoord klik.
    Btw – ik kreeg pas de tip om ‘AdBlocker’ te downloaden – die blokt de oppoppende reclame. Als je googled vind je het.

Geef een reactie

