dag 166 Bestaat er zoiets als voorjaarsmoeheid?

voorjaarDinsdagmiddag had ik het koud en voelde een keelpijn opkomen. Na een gesprek met mijn buddy die mij wees op de keelpijn als zijnde een reactie op “iets niet uitspreken of voor mijzelf houden” heb ik hierop zelfvergeving uitgesproken en de keelpijn is zo goed als verdwenen. De volgende dag woensdag heb ik bijna de hele dag geslapen en de nacht erop ook. Vanochtend voelde ik me niet ziek maar wel lamlendig en had nergens zin in. Ben gaan douchen in de hoop dat ik me daardoor fitter zou voelen maar ook dat hielp niet. Alles voelt zwaar en moeilijk en ik heb geen zin om ook maar wat op te pakken.

Ik heb het woord voorjaarsmoeheid opgezocht en er kwamen verschillende oorzaken naar voren zoals gebrek aan zonlicht. Dit is niet van toepassing want er was en is hier genoeg zon de afgelopen winter. Gebrek aan vitamines: alhoewel ik zo vers en gezond mogelijk probeer te eten en ook nog de nodige supplementen slik zou hier wel iets in kunnen zitten. Emoties: daar kan ik zelfvergeving en zelfcorrectie op toepassen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me futloos, moe, lamlendig en tot niets in staat te voelen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te overwegen nadat iemand mij erop attendeerde dat ik aan voorjaarsmoeheid lijd.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te geloven dat er zoiets als voorjaarsmoeheid bestaat maar dat dit een gevoel/gedachte/emotie is die uit de geest komt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben als ik om me heen kijk alleen maar bergen (letterlijk en figuurlijk) te zien die mij het gevoel geven dat het allemaal teveel is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat het me allemaal teveel is geworden, dat ik teveel verplichtingen op me heb genomen en waarin ik me vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat het heerlijk zou zijn helemaal niets meer te hoeven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat er heel veel dingen “moeten” alsof iemand anders mij daartoe dwingt in plaats van te zien dat dingen van mijzelf moeten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik als enige verantwoordelijkheid ben voor het reilen en zeilen van mijn huishouden, het welbevinden van mijn partner, kinderen en kleinkinderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat mijn leven helemaal niet zo zwaar is als het voor mij lijkt, althans niet fysiek, maar dat ik het in mijn geest allemaal veel groter en zwaarder maak.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik het liefst overal mee zou willen kappen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het verschrikkelijk te vinden dat ik op dit moment niet de energie heb om wat dan ook maar te ondernemen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik me schaam dat ik in een depressieve toestand zit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mezelf liever voorjaarsmoe dan depressief noem.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het niet te accepteren dat ik me depressief, moe, futloos, lamlendig voel.

Als ik zie dat ik de gedachte/emotie van ik ben moe, futloos, lamlendig opkomt dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat dit onderwerp nog nader onderzoek nodig heeft. Ik stel mezelf ten doel om grondig bloedonderzoek te laten verrichten om te zien of er inderdaad nog tekorten in mijn lichaam zijn ontstaan en dit te laten bekijken door een orthomoleculair arts.

 

 

 

Teneinde raad ben ik er maar een blog over gaan schrijven want ik krijg toch de indruk dat dit uit mijn geest komt.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op dag 166 Bestaat er zoiets als voorjaarsmoeheid?

  1. IngridS zegt:

    Cool Marjo. Ten aanzien van het fysieke onderzoek kun je vragen om het vitamine D gehalte te checken in je bloed en vraag dan ook om de daadwerkelijke waarde – dit kan ermee te maken hebben alhoewel je aangeeft dat er voldoende zon is (geweest) – en misschien B12 of B algemeen?

Geef een reactie

