dag 158 Waarom wil ik bevestiging van een ander?

verdediging_boksenGisteren had ik een discussie over mijn zoektocht naar de waarheid. Er werd mij verweten dat ik steeds dacht “het” gevonden te hebben, wat het uiteindelijk niet bleek te zijn. Ik probeer(de) anderen dan ook altijd te overtuigen van de waarheid door ze een bepaalde richting op te sturen en als het ware mij ook te volgen. Ik zie dat ik hierin bevestiging zoek van mijzelf, goedkeuring waar ik nu mee bezig ben als zelfvergeving en zelfcorrectie. Want hoe meer volgers, hoe zekerder ik me kan voelen met mijn keuze.
Ik zie ook dat ik in de verdediging ging voor waar ik nu voor sta, dat betekent dat ik hier niet een en gelijk aan sta. Die verdediging komt ook voort uit een afkeuring van de wereld om mij heen zoals dit nu plaatsvind en dus afkeuring van de mensen om mij heen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik in de verdediging ga als mensen kritische vragen stellen over mijn levensvisie en richting van zelfvergeving die ik genomen heb.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat de richting die ik bepaald heb in mijn leven de enige juiste is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me onzeker te voelen over de richting die ik heb gekozen en hiervoor erkenning wil krijgen van de buitenwereld.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat als ik in de verdediging ga ik reageer als een geest bewustzijnssysteem en ik niet als één en gelijk met alles sta.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben als ik mijzelf verdedig in een enegetische lichamelijke reactie te komen die schade aan mijn lichaam toebrengt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat als ik in de verdediging ga ik mezelf nog niet heb geaccepteerd en rechtvaardiging zoek in de richting die ik nu heb gekozen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik een rechtvaardiging zoek voor mezelf zoals ik nu bezig ben en dus hetzelfde reageer als het wereldsysteem zoals dit nu functioneert dat ook steeds rechtvaardiging zoekt voor de manier waarop dit functioneert.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de wereld zoals hij functioneert en dus de mensen om mij heen af te keuren, waarin ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard te zien dat ik mijzelf afkeur.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik mijzelf afkeur op het moment dat ik mijzelf door de geest laat overnemen en niet hier ben als één met mijn fysiek en als de adem.

Als ik zie dat ik in de verdediging ga voor de richting waarvoor ik gekozen heb in de zin van zelfvergeving, zelfcorrectie en zelfeerlijkheid, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat de verdediging voortkomt uit mijn geest die graag de touwtjes in handen houdt. Ik stel mezelf ten doel te stoppen met deze verdediging en uit te zoeken waarom deze in stand wordt gehouden. Ik stel mezelf ten doel mijzelf net zo lang te corrigeren tot ik zelf het levende voorbeeld zal zijn als één en gelijk met alles om mij heen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op dag 158 Waarom wil ik bevestiging van een ander?

  1. “Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik de mensen om mij heen ook dezelfde richting in wil laten gaan.” Klopt deze wel?
    Herkenbaar allemaal. Coole aanpak

Geef een reactie

