dag 154 Oordeel over armoede – zelfvergevingen

armoede1.jpgIk vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik als mijzelf en als mensheid een oordeel te hebben over bijstandsmoeders die in armoede leven, waarin ik denk dat het hun eigen schuld is dat ze zichzelf in zo’n situatie hebben gebracht en geen verantwoording hebben genomen om uit deze situatie te komen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bijstandsmoeders te veroordelen waarin ik denk eigen schuld dikke bult, ik heb er niets mee te maken, ik heb alleen zorg voor mijn eigen situatie, waarin ik dus zelf als mens die groep niet als een en gelijk zie en behandel.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ieder mens verantwoordelijk is voor zijn eigen leven waarin men in het leven een les moet leren en dus ook bijstandsmoeders in een geloof, religie dat iedere actie beloond of niet beloond zal worden in het hiernamaals waarna het leven in een volgend leven lichter dan wel zwaarder zal zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat de emotionele en financiële situatie van bijstandsmoeders zoveel druk op hen legt en ze steeds verder in de put raken omdat ik als medemens en mensheid geen support aan hen geef door alleen maar aan mijzelf te denken en te zorgen dat het voor mijn gezin goed zal zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat door mijn egoïstische gedrag ik deze groep van bijstandsmoeders steeds verder in het slijk laat zakken wat van invloed is op hun kinderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat de kinderen van bijstandsmoeders die in financiële en emotionele nood verkeren als kind een achterstand oplopen die hun ontwikkeling belemmert.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat als ik geen support geef aan bijstandsmoeders ik verantwoordelijk ben voor de emotionele en financiële situatie voor hun toekomst waarin het moeilijk zal zijn zich uit deze sociale achterstand te ontkomen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me schuldig te voelen dat een groep mensen als bijstandsmoeders in onze maatschappij in een achtergestelde positie verkeert.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat de boosheid, het verdriet, de teleurstelling, het onbegrip, de wanhoop van bijstandsmoeders verstrekkende gevolgen heeft voor de komende generaties.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat ik  als mensheid verantwoordelijk ben voor het welzijn van ieder mens op deze aarde waarin wij ieder mens als een en gelijk beschouwen en behandelen.

Als ik zie dat ik mezelf en mijn familie zie en behandel als meer dan een ander dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat wij allen als mens een familie zijn en dat ik verantwoordelijk ben voor ieder mens op deze wereld.

Ik stel mezelf ten doel me in te zetten voor een gelijkheidssysteem zoals een basisinkomen zodat ieder mens op aarde over voldoende geld beschikt om genoeg en gezond eten te kunnen kopen, in een huis te kunnen wonen, geld te hebben voor studie en de middelen heeft om een goede gezondheid te waarborgen.

http://livingincome.me

safe_image

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

