dag 152 Twijfel en verdriet over genomen beslissingen

doubtVandaag had ik een gesprek over het maken van keuzes in het leven die belangrijke veranderingen als gevolg hebben. Degene waar ik mee sprak twijfelde over de keuzes die zij had gemaakt en ik probeerde ik haar op te beuren met de woorden: je doet als moeder toch voor je kinderen wat jou het beste lijkt, al is dat niet altijd even eenvoudig. Ik hoorde hierbij een trilling in mijn stem en er kwam een gevoel van verdriet naar boven. Door middel van zelfvergeving ga ik kijken of ik hier meer zicht op kan krijgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik een trilling in mijn stem hoor bij de woorden: je doet als moeder toch voor je kinderen wat jou het beste lijkt, al is dat niet altijd even eenvoudig.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een emotie van verdriet te krijgen bij de woorden: je doet als moeder toch voor je kinderen wat jou het beste lijkt, al is dat niet altijd even eenvoudig.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een emotie van verdriet te krijgen omdat de beslissing die ooit is genomen een wanhoopsdaad is geweest die verregaande gevolgen heeft.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdriet en twijfelt hebben van beslissingen die ik gemaakt voor mijn kinderen vanuit een gepreprogrammeerd bewustzijnssysteem en niet vanuit gezond verstand.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat de beslissingen die ik heb gemaakt vanuit een gepreprogrammeerd bewustzijnssysteem ertoe hebben geleid dat dit beslissingen zijn geweest vanuit wanhoop waarin ik niet de situatie kon overzien zoals ze hier nu zijn vanuit leven zoals dit het beste is voor allen als één.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik daardoor de consequenties niet goed kon overzien die me hier in deze levenssituatie hebben geplaatst.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat de omstandigheden zoals ik ze heb gecreëerd in mijn leven me ergens hebben gebracht waarvan ik twijfel of dit wel de juiste richting is geweest.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik het liefst meer controle over mijn leven had gehad waarin ik denk dat alles veel gemakkelijk zou zijn geweest.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn gedachten, emoties en gevoel te volgen, te vertrouwen en dit te zien als de realiteit waarin ik leef.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat ik nu hier kan zijn als een met alle leven, in de adem en dat dit de enige werkelijkheid is die bestaat.

Als ik zie dat ik in een emotie kom van spijt, verdriet, onzekerheid, twijfel over de richting die ik moet inslaan in mijn leven, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik nu niets hoef te kiezen, dat de keuzes die gemaakt zijn een richting hebben bepaald en dat het alleen van belang is om hier te zijn, in en als de adem.

Ik stel mezelf ten doel niet meer mee te gaan in gedachten, gevoelens en emoties van spijt en twijfel maar me verder te oefenen in schrijven en ademen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 152 Twijfel en verdriet over genomen beslissingen

Geef een reactie

