dag 146 Kindergehuil en reacties

huilenIk merk dat ik emotioneel reageer als een van mijn kleindochters huilt, bijvoorbeeld als de een de ander een klap heeft gegeven, net als ik met mijn rug naar ze toe sta. Ook heb ik er last van als ze beginnen te huilen wanneer ze hun zin niet krijgen, bijvoorbeeld iets eten als we bijna aan tafel gaan of wanneer ze beiden met hetzelfde speelgoedje willen spelen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben emotioneel te reageren als mijn kleindochters huilen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik geen zin heb om scheidsrechter te spelen tussen twee huilende kinderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat ik hun ruzies niet altijd hoef op te lossen omdat ze dat beter zelf kunnen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik vergeet te vragen hoe ze zelf de situatie zouden kunnen oplossen, waarin ik mezelf tussenbeide zie springen om de boel te sussen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig te worden als één van mijn van mijn kleindochters huilt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te worden als ik zie/hoor dat de een de ander slaat.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik niet met ruzie van twee kinderen overweg kan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ruzie een issue voor mij is, die thuis begonnen is tussen mijn ouders, later als ruzie tussen mijn broer en mij, mijn partner en mijzelf en mijn kinderen onderling.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me machteloos te voelen als ikzelf of anderen ruzie maken, waarbij ik probeer zo snel mogelijk de boel te sussen zonder het werkelijke probleem aan pakken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat communicatie en luisteren in stabiliteit de enige manier is om een conflict te beëindigen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden met mijn jongste kleindochter te hebben omdat haar oudere zusje haar de baas is, waarbij ik haar vaak te hulp snel.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat ik haar niet help door steeds voor haar op de bres te springen, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ze veel te toegeeflijk wordt door haar zusje alles af te staan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat mijn kleindochters huilen gebruiken om hun zin te krijgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn mijn kleindochters teveel te verwennen door ze te geven waar ze om huilen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn een te strenge oma te zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat ik of emotioneel reageer of emoties onderdruk als ik kindergehuil hoor.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf af te scheiden van mij als ik een emotie/gedachte bij het horen van kindergehuil.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik niet als één met de adem kan zijn/blijven als ik kinderen hoor huilen.

Als ik een van mijn kleinkinderen, of een ander kind hoor huilen dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat kinderen vaak heel goed in staat zijn hun ruzietjes zelf op te lossen en dat het vaak voldoende is op de achtergrond te blijven. Ik realiseer me dat je kinderen beschadigt als je emotioneel reageert of de emoties onderdrukt en dat hier blijven als één als de adem de enige support is die je hen kan geven.
Ik stel mezelf ten doel me te stabiliseren in de omgang met de kleinkinderen en de emoties/gedachten/gevoelens steeds uit te schrijven en te vergeven en te corrigeren.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

