dag 142 Ben ik verslaafd aan slapen?

slaap2Gisteren heb ik de hangout gezien “Are you a sleep addict? : http://www.youtube.com/watch?v=48rupkkkSdw

Na het kijken van deze hangout vond ik het tijd mezelf weer eens op de rails te zetten. Nu in de wintermaanden merk ik dat ik langer dan nodig in bed blijf liggen met allerlei excuses: te donker, te koud, te vroeg, wat moet ik doen etc.
Gisteren ging ik rond 12 uur naar bed en zette de wekker om 6 uur. Ik had me voorgenomen de badkamer schoon te maken zodat ik goed wakker kon worden. Om 5 uur ’s ochtends werd ik wakker, keek op de wekker en zag dat ik nog een uur in bed “mocht” blijven. Op dat moment voelde ik me niet echt slaperig maar het warme bed lonkte. Om  6 uur ging de wekker en toen voelde ik een enorme dufheid die ertoe leidde dat ik nog ongeveer een uur gesnoozed heb.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn niet genoeg slaap te krijgen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben na 5 uur geslapen te hebben te denken dat het te vroeg is om op te staan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat 5 uur slaap niet genoeg voor mij is en dat ik minimaal 6 uur slaap nodig heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken als ik 6 uur of minder slaap dat ik te vermoeid ben om de dag door te komen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik na 5 uur slaap eigenlijk uitgeslapen ben maar toch nog een uurtje door wil slapen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik bij 6 uur slaap overdag bijvoorbeeld in de bus indommel omdat ik door slaap overvallen word.

Ik vergeef mijzelf toegestaan  en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik niet door slaap overvallen word maar dat ik de mind gelegenheid geef in slaap te vallen door verveeldheid en het niet toestaan om hier te zijn in deze realiteit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat het lichaam genoeg heeft aan 4-6 uur rust maar dat de mind zich bij langer slapen oplaadt met gedachten, gevoelens en emoties.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik moe ben en niet genoeg slaap heb gehad, waarin ik me identificeer met de geest en waarin ik me vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te realiseren dat ik, hier in de adem ben.

Als ik wakker word voordat de wekker gaat binnen de 4-6 uur marge dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik genoeg slaap heb gehad en dat het beter is op te staan in plaats van nog een tijdje door te slapen. Ik stel mezelf ten doel mijn adem te volgen en niet mijn geest om mezelf te trainen in minder slaap.

Als ik overdag slaperig ben, in de bus of bij het naar bed brengen van een kind, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat een kort middagslaapje, al is het maar 10 minuten me suf en slaperig maakt. Ik stel mezelf ten doel op te staan en iets fysieks te gaan doen om de slaap te verdrijven.

zie nog meer zelfvergevingen met betrekking tot slaap:

desteni.net/index.php?option=com_content&view=article&id=268:zelfvergeving-slaap&catid=41:zelfvergeving-lijsten&Itemid=126

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

