dag 139 Boosheid, verdriet en teleurstelling bij andermans emoties

emotDeze week was ik getuige van een emotionele uitbarsting van een familielid en dit bracht bij mij boosheid, verdriet en teleurstelling teweeg. Het enige wat nu bij mij opkomt is stabiliteit bij mijzelf te creëren  teneinde mijn eigen emoties onder ogen te zien en te vergeven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als reactie op de emotie van een ander boosheid en teleurstelling te voelen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik andermans emoties persoonlijk neem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik mezelf verbind met de emoties van anderen en boosheid, verdriet en teleurstelling te voelen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat de ander verantwoordelijk is voor zijn emoties en ik voor de mijne.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik de ander slechts kan ondersteunen in zijn/haar emotionele uitbarsting in stabiliteit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben de ander te verwijten dat deze een emotionele uitbarsting heeft van opgekropte gedachten/gevoelens/emoties, terwijl zo’n uitbarsting mij niet vreemd is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat een boze, verdrietige reactie mijnerzijds voeding geeft aan de uitbarsting van de ander.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben het onvergeeflijk te vinden als iemand een emotionele uitbarsting heeft in mijn omgeving, waarin ik zie/begrijp/realiseer dat ik mezelf niet vergeef een emotionele uitbarsting te hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik door mezelf te vergeven voor reacties ik pas de ander kan vergeven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ikzelf en de omgeving wordt vergiftigd door emotionele uitbarstingen, waarin ik mezelf heb toegestaan en geaccepteerd lange tijd en nog steeds mijn omgeving en mijzelf schade toebreng door mijn gedachten/emoties/gevoelens te onderdrukken tot er een uitbarsting komt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat onderdrukken van gedachten/emoties/gevoelen ertoe leidt dat de druk op de ketel zo groot wordt dat een uitbarsting niet te voorkomen is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik niet direct verantwoording neem voor mijn gedachten/gevoelens/emoties = de mind en dus niet direct zelfvergeving en zelfcorrectie toepas.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat ik mezelf afscheid van mij door de ander te veroordelen voor zijn gedrag.

Ik realiseer me dat er in mijn reactie een veroordelen schuilt en dat dit boosheid, verdriet en teleurstelling teweeg brengt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben de ander te veroordelen voor zijn emoties, waarin ik zie mijzelf te veroordelen voor de emotionele reacties die ik heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik al vele jaren mijn emotionele reacties veroordeel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat het hebben van een reactie van boosheid, verdriet, teleurstelling na een emotionele uitbarsting de mind nog meer controle geeft over mijn fysieke aanwezigheid.

Als ik zie dat ik een reactie krijg op de emotionele uitbarsting van de ander of van mezelf, dan stop ik en adem.

Ik realiseer me dat de mind keer op keer reacties op reacties geeft en de enige manier dit te stoppen is door middel van zelfvergeving, zelfcorrectie en hier te zijn als een met de adem.

Ik stel mezelf te doel mijzelf te stabiliseren, te onderzoeken en te ademen en hier te zijn om de ander en mezelf te ondersteunen in een emotionele uitlating.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

