dag 135 Kopzorgen en enthousiasme na informatie over werk

saleGisteren had ik met iemand een gesprek over een product waarin ik geïnteresseerd was en de mogelijkheid om dit product te verkopen. Er werd het een en ander uitgelegd en ik besefte dat het product veel waardevoller was dan ik in eerste instantie dacht.
Daarna kwamen de gedachten, gevoelens en emoties als golven binnen: opwinding, enthousiasme, angst, gevoelens van veiligheid en onveiligheid, ideeën over de toekomst: hoe zou het zijn als ik financieel onafhankelijk was. Maar ook onafhankelijkheid voor mijn kinderen, kleinkinderen. Dit zijn allemaal consequenties van het hebben van geld of geen geld. Ook kwam er een verbazing bij me op over het feit dat ik eventueel nog geld zou kunnen verdienen op mijn leeftijd en dat ik misschien nog wat voor anderen zou kunnen betekenen. Dat er nog kansen zijn om uit deze financieel-afhankelijke situatie te komen die ik gevoelsmatig al helemaal dichtgespijkerd heb.
Het is nodig om in een situatie zoals deze stabiel te blijven zodat weloverwogen vragen kunnen worden gesteld en gezocht kan worden naar mogelijkheden om dit plan te verwerkelijken.  Daarom de volgende zelfvergevingen/correcties.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bij het idee van geld verdienen/een business te starten overweldigd te worden door gedachten, ideeën en gevoelens.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het doel zoals het hebben van een bedrijf dichtbij is zonder dat ik alle nodige tussenstappen heb gemaakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het onmogelijk is om hier een business op te zetten door mezelf te overtuigen  dat er allerlei persoonlijke tekortkomingen zijn zoals: leeftijd, taalprobleem, geldprobleem, gebrek aan kennis om een bedrijf te starten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik in gedachten al geld aan het uitgeven ben voor zaken die ik nodig zou hebben bij het beheren van een zaak zoals een telefoon, laptop en auto.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in gedachten te participeren van financieel onafhankelijk zijn, te wonen in mijn eigen ruimte en genoeg geld te verdienen om een normaal menselijk leven te leiden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in gedachten te participeren en te fantaseren over het verdienen van veel geld waarin ik me afvraag hoe ik dit het beste kan besteden zodat meer mensen daar profijt van zullen hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik door veel geld te verdienen veel armlastigen zou kunnen helpen, waarbij ik mezelf heb toegestaan en geaccepteerd niet te zien/realiseren/begrijpen dat dit de economische situatie niet zal verbeteren maar slechts een doekje voor het bloeden is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik al heel lang op zoek ben geweest naar een zinvolle studie die geld en nut kan opbrengen voor mezelf en voor anderen maar die nooit heb kunnen vinden omdat er altijd iets aan ontbrak.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik nu het werk heb gevonden dat het beste is voor mezelf en anderen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat het niet gaat lukken alle componenten die nodig zijn voor het starten van een bedrijf bij elkaar te krijgen waardoor ik toch zal afhaken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat ik niet het doorzettingsvermogen heb dat nodig is voor het starten van een bedrijf en het succesvol leiden van een bedrijf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken niet genoeg doorzettingsvermogen te hebben omdat het tot nu toe niet gelukt is uit deze financieel-afhankelijk situatie te komen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het me niet zal lukken eigen geld te genereren in een land waar veel mensen in armoede leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat als ik een goed product kan verkopen alles vanzelf zou gaan, waarin ik mezelf vergeef te hebben toegestaan en geaccepteerd niet te zien/realiseren/begrijpen dat het grote inspanning en veel werk vereist om een rendabel bedrijf te starten en te laten floreren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik niet goed genoeg ben, niet capabel ben om een eigen bedrijf op te starten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me schuldig te voelen dat ik tot nu toe niet in staat ben mezelf, laat staan mijn kinderen en kleinkinderen het zelfvertrouwen te geven om te overleven in deze wereld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat ik door het hebben van gedachten/gevoelens en emoties aangaande het starten van een bedrijf mijn lichaam uit te putten.

Als ik zie dat ik verzeild raak in een gedachte, emotie, gevoel over het starten van een bedrijf dan stop ik en adem. Ik realiseer dat er nog veel informatie, voorbereidingen, gesprekken nodig zullen zijn voor er een eventuele beslissing genomen kan worden. Ik stel mezelf ten doel stap voor stap dit proces voort te zetten, in het gewaar zijn van de adem en mezelf te stabiliseren om te voorkomen dat ruis een beslissing in de weg zou kunnen staan.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

