dag 133 Verdriet bij muziek en dansen (2)

dancingOp de laatste blog kreeg ik een reactie met de tip om de volgende twee video’s te bekijken:

 Overwhelmed with Tears by Media

http://www.youtube.com/watch?v=TWCiUgb-d1g&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DTWCiUgb-d1g&app=desktop

Why music plays in the mind

http://www.youtube.com/watch?v=ngbaMaIj1Jk

Wat voor mij in de video’s naar voren kwam was dat de woorden in de tekst van een lied een reactie kunnen oproepen. Het nummer waar ik een reactie op kreeg was “you are the dancing queen” van Abba. Ik heb opnieuw het lied afgespeeld op you tube en werd weer overspoeld door datzelfde gevoel van verdriet. Wat ik hoorde herinnerde me aan een tijd dat ik vluchtte uit de dagelijkse realiteit om een gevoel van plezier, lol, dansen, gestimuleerd door alcohol te beleven waarin ik de dansende koningin van het feest zou zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan een geaccepteerd te hebben een verdrietige reactie te krijgen bij de woorden “you are the dancing queen”

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik mijn dagelijkse realiteit kan ontvluchten door in weekenden plezier te beleven door te drinken, te lachen, te drinken en op zoek te gaan naar de ideale partner.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien, begrijpen, realiseren dat ik door te feesten in het weekend ik de realiteit kan ontvluchten en de ideale partner kan vinden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik de dagelijkse realiteit kan ontvluchten door deze realiteit te ontkennen in de vorm van uitgaan in het nachtleven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien en te realiseren dat de dagelijkse realiteit zoals ik die beleef kan ontkend worden door te vluchten in een wereld van dansen, zingen, drank en plezier.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mij van mezelf af te scheiden door het zoeken naar afleidingen, plezier die slechts de andere kant van de polariteit is van geestdodend werk, saaiheid van het bestaan, die slechts in de geest bestaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdriet te voelen bij het horen van de woorden die gezongen worden in “the dancing queen” omdat ik denk dat er een ander leven is waar altijd plezier is in de vorm van dansen, muziek en waarin ik niet verantwoordelijkheid heb genomen voor mezelf en de wereld waarin ik leef.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een vluchtgedrag te ontwikkelen naar een wereld van vrolijkheid, dans, zang en alcohol waarin ik mijn bestaan als leven volledig ontken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn bestaan op aarde te ontkennen door voortdurend te vertoeven in mijn gedachten, gevoelens en emoties.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn lichaam schade toe te brengen door plezier te beleven aan feesten en alcohol te drinken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat het uitgaansleven zoals ik dat beleefde een gewoonte is die ik overgenomen heb van mijn ouders, waar feestjes met harde muziek, fors alcoholgebruik de manier was om te ontspannen en te vluchten uit de realiteit van het leven.

Als ik een reactie krijg bij het horen van muziek, een scene in een film dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat alle reacties die ik krijg nader onderzocht moeten worden in zelfoprechtheid. Dus stel ik mezelf ten doel alert te zijn op reacties die ik krijg en hierover te bloggen waarin ik mezelf zal vergeven en corrigeren.

Als ik zie dat ik vluchtgedrag vertoon door mijzelf af te leiden met plezier, lol, feestjes, etentjes dan stop ik en adem. Ik realiseer me mijn hele leven vluchtgedrag te vertonen door vertier te zoeken in feestjes en afleidingen. Dus stel ik mezelf ten doel mijn vluchtgedrag nader te onderzoeken en te vergeven en te corrigeren teneinde een en gelijk te worden met mezelf en de wereld.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

