dag 130 De poezen van hiernaast

2013 nov 040Ongeveer een halfjaar geleden heb ik geschreven dat de moederpoes van de buren gedumpt was in een andere stad omdat de buurvrouw geen zin had in nog meer nesten. Nu waren er nog 3 kittens over uit het nestje en volgens een vluchtig onderzoek van mij zat er een vrouwtje bij. Ik zag de bui al hangen, die is binnen de kortst mogelijke tijd zwanger en nadat ze de kittens heeft geworpen wordt ze ook gedumpt.
Ik had bedacht dat ik deze poes op tijd zou laten steriliseren, dan werd haar dat vooruitzicht tenminste bespaard en vertelde mijn plan aan de buurvrouw. Ze antwoordde dat er meer vrouwtjespoezen waren dan een en dat er inmiddels nog een poes was bijgekomen. Die poes staat ook dagelijks bij mij op de stoep en is verdacht dik bij haar buikje. Het antwoord was: Ik hoefde de poezen niet te laten steriliseren, want ze was toch van plan de poezen aan iemand weg te geven. Ze vroeg of wij ook interesse hadden, maar hoe maak ik de kat wijs dat wij een paar meter verderop nu ineens haar baasje zijn geworden? Ze krijgen al dagelijks eten van mij en dit vertelde ik de buurvrouw ook. Ik was teleurgesteld dat mijn plannetje niet door kan gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik een poezenleven kan redden door haar te laten steriliseren.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben met een idee rond te lopen dat ik wel even de poes zal redden door haar te laten steriliseren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdrietig te zijn dat mijn plannetje om de poes te laten steriliseren niet door kan gaan omdat de buurvrouw andere ideeën heeft.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me lange tijd vast te houden aan een idee, waarvan ik denk dat het gerechtvaardigd is omdat het een goed idee is om de poes te laten steriliseren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf te verdoven met een idee om zo te ontkomen aan een naar gevoel dat ik heb van het geweld wat dieren wordt aangedaan in de wereld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me niet te realiseren/zien/begrijpen dat het redden van  één dier niet in verhouding staat tot al het leed wat dieren wordt aangedaan in de wereld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/realiseren dat ik mezelf een goed gevoel wil geven door een poes of hond te redden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien dat ik uit egoïstische overwegingen een poes/hond te wil redden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien/realiseren/begrijpen dat ik door een poes of een hond te redden dit me een goed gevoel zal geven waardoor ik me om de rest op deze wereld geen zorgen hoef te maken want ik heb er eentje gered.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet gerealiseerd/gezien/begrepen te hebben dat er alleen op grote schaal verandering van het systeem moet komen om alle dieren op de wereld een waardig bestaan te geven.

Als ik medelijden krijg met een poes/hond of ander dier dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat het redden van één dier slechts tot bevrediging van het ego dient en een verdoving teweegbrengt dat me niet verder doet kijken naar het leed van alle dieren in de wereld. Dus stel ik mijzelf ten doel me te verdiepen in een basisinkomen/leefbaar inkomen gegarandeerd en mee te werken aan de realisatie hiervan zodat ieder mens/dier een waardig bestaan op de aarde heeft.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

