dag 128 Druk die ik mezelf opleg

drukRecentelijk werd gevraagd in de Destenigroep waar we zoal in participeerden en of we konden kijken om meer taken te vervullen. Het was al moeilijk om voor mezelf uit te maken hoeveel tijd ik hieraan besteed, de ene week veel meer dan de andere week en eigenlijk houd ik de tijd nooit bij. De vraag of we meer taken zouden kunnen verrichten brengt al een bepaalde druk in mijzelf teweeg. Ik zie hierin dat er niet veel structuur in mijn leven is, ik volg niet een bepaald programma, behalve dat de oppasdagen, en een dag in de week dat ik de boodschappen doe. Verder ben ik de avonden vrij, behalve zaterdagavond. Mijn  dochter heeft zojuist besloten dat ze de kinderen gaat proberen ’s middags te laten slapen en ’s avonds wat later naar bed te brengen om wat meer sociale contacten te kunnen onderhouden, hier gaan alle kinderen veel later naar bed. Dus zal de chat moeilijker te volgen zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een druk te ervaren als gevraagd wordt om te kijken of er meer taken verricht kunnen worden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien/realiseren dat ik deze druk mezelf opleg omdat ik weet dat niemand me tot iets zal verplichten waartoe ik niet in staat ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn om meer structuur in mijn taken aan te brengen omdat dit als verplichtingen aanvoelt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn voor verplichtingen, die me herinneren aan mijn jeugd, aan mijn school die ik als kind niet als prettig ervoer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien als kind een hekel te hebben aan klusjes zoals afwassen, hond uitlaten en huiswerk maken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de manier hoe deze taken werden voorgesteld niet de manier was om (ons) kinderen gemotiveerd deel te laten nemen aan het huishouden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik niet capabel ben om mee te doen aan meer activiteiten dan waar ik nu aan mee doe, omdat ik mezelf rechtvaardig te denken dat mijn kennis van het Engels niet toereikend is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben  excuses te verzinnen van: ik ben al zo lang met mijn assignments bezig en het begrijpen van de les dat ik er niet meer bij kan hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben  een weerstand te voelen om nog meer achter de computer te zitten dan nu als ik meer activiteiten op me neem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken de weerstand (te) lang achter de computer te zitten heb opgebouwd in de vele jaren dat ik in mijn werk achter de computer heb doorgebracht.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben  te denken dat ik nog wat moet oefenen in lessen en schrijven voor ik echt mee kan doen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben vol met gedachten, gevoelens en emoties te zijn en hierin geen beslissing te kunnen nemen waaraan in zou kunnen meedoen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken niet te weten hoeveel uur ik per week participeer in de Desteni-activiteiten en eigenlijk ook geen idee heb hoeveel tijd ik extra zou kunnen besteden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat achter de computer zitten een associatie heeft met niets concreets doen in de ogen van anderen en mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben pas tevreden over mezelf te zijn als ik concrete zaken heb afgerond, zoals huishoudelijke taken of handwerk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een weerstand te voelen om te onderzoeken hoeveel tijd ik met Desteni bezig ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een weerstand te voelen mezelf in een programma te duwen en dit te volgen, terwijl ik weet dat een programma volgen eenvoudiger is dan rond te lopen als een ongeleid projectiel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf niet een programma te willen duwen omdat ik bang ben om de controle kwijt te raken, wat betekent dat de mind bang is de controle kwijt te raken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien als kind niet veel structuur te hebben meekregen van mijn ouders, waar alles “lekker makkelijk” ging waarin ik mezelf vergeef toegestaan en geaccepteerd te hebben dit lang als een voordeel te zien.

Ik stel mezelf ten doel nog een keer goed te kijken naar de activiteiten en een keuze maak.

Als ik zie dat ik geen keuze kan maken dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik ook anderen kan vragen me te assisteren in het maken van een keuze om meer te participeren. Ik stel mezelf ten doel meer gestructureerd door het leven te gaan, in de zin van vroeg opstaan, niet te lang achter het internet en een schema voor mezelf te maken wat en wanneer ik iets kan doen.

Als ik zie dat er een gedachte opkomt van “zonde van de tijd” achter de laptop dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat schrijven en lezen een belangrijk onderdeel is van het proces dat ik bewandel. Ik stel mezelf ten doel geen oordeel te hebben over het lang zitten achter de laptop en stap voor stap mijn proces te vervolgen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

