dag 124 Een menswaardig bestaan in het nieuwe jaar!

weare1Gisteren had ik een gesprek over de toestand in de wereld en als je om je heen kijkt zie je dat steeds meer mensen honger hebben, in armoede leven, geen dak boven hun hoofd hebben, in oorlog betrokken zijn, werkeloos zijn, gedwongen worden tot werk dat hen misbruikt, het klimaat dat gemanipuleerd wordt, het gif dat steeds meer in ons voedsel toegevoegd wordt, kortom wij mensheid gaan met grote snelheid onze ondergang tegemoet.

Ik word verdrietig en boos als ik foto van een Syrisch 3-jarige jongetje zie die vlak voor hij dood gaat, huilt en zegt: ik vertel alles aan god! Is dat niet verschrikkelijk? En wij denken na over onze goede voornemens, over hoe we de feestdagen gezellig zullen doorbrengen, wat we zullen eten. Vraagt iemand zich wel eens af waarom dit allemaal gebeurt? Hoe het allemaal zover is gekomen? Hoe we dit kunnen keren?

Tegelijkertijd besefte ik dat ik schaamte voel naar armere mensen, die in containers zoeken naar lege flessen voor statiegeld. Ik heb genoeg te eten, een huis, een auto, genoeg kleding en een inkomen.

Mijn wens voor het nieuwe jaar is dan ook niet iets persoonlijks, mijn wens is dat ieder wezen een menselijk bestaan kan leiden en dat de dieren-en plantenwereld met eerbied behandeld zal worden waarin ieder zonder overlevingsangst kan leven op aarde.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat we met zijn allen onze ondergang tegemoet gaan op deze wereld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat we al zo ver weg zijn van een oplossing voor deze aarde en dat alles zinloos lijkt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdrietig en boos te zijn om alle honger, ellende, oorlog, misbruik, op deze wereld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te worden van al die “blije” mensen die een gelukkig nieuwjaar wensen zonder zich af te vragen hoe het verder in de wereld gesteld is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik zelf graag in de blije positieve energie zit en mezelf het liefst niet confronteer met gruwelijke beelden van de werkelijkheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik jaren achtereen feest heb gevierd met Kerst en Oudjaar met lekker eten, wijn, vrienden en gezelligheid zonder ook maar enig moment te denken aan armoede, oorlogen en misbruik.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te hebben gezien dat ik verantwoordelijk ben voor ieder bestaan hier op deze aarde.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me te schamen “meer” te bezitten dan veel mensen om mij heen die in diepe armoede leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te worden van alle onwetendheid op de wereld.

Ik realiseer me dat ik zelf nog steeds onwetend ben over wat er allemaal gaande is en alleen wat symptomen ga zien.

Wanneer ik boosheid zie opkomen bij het zien van het gefeest rondom feestdagen alsof alles zo geweldig en leuk is, dan stop ik en adem.

Ik realiseer me dat ik zelf jarenlang gefeest heb zonder ook maar enig moment dit gedrag in twijfel te trekken in onwetendheid en verdoving.

Ik stel mezelf ten doel stabiel te blijven bij de aanblik van al deze feestvreugde door middel van de adem.

Wanneer ik boos, verdrietig, machteloos, radeloos word van de aanblik van de ellende hier op aarde dan stop ik en adem.

Ik realiseer me dat we met velen op moeten staan willen we het hier tot een betere wereld maken en dat ik voor mezelf alleen verantwoordelijkheid kan nemen.

Ik realiseer me dat we alleen in een betere wereld kunnen leven als we respect zullen hebben voor ieder levend wezen/organisme op aarde.

Ik realiseer me dat alleen een geld-gelijkheidssysteem als Leefbaar Inkomen Gegarandeerd een einde kan maken aan alle mens-, dier- en plant onwaardige leefomstandigheden.

Ik stel mezelf ten doel me in te zetten voor een eerlijke en gelijke verdeling voor allen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op dag 124 Een menswaardig bestaan in het nieuwe jaar!

  1. IngridS zegt:

    Cool Marja bedankt.

Geef een reactie

