dag 123 Een vol hoofd en LIG

volhoofdSinds een poosje heb ik het gevoel veel aan mijn hoofd te hebben, oftewel veel gedachten/gevoelens/emoties, heb het idee dat ik teveel te doen heb: huishouden, oppassen, 2 truien afmaken die ik begonnen ben te breien, het bezoek dat we hebben aandacht geven, bloggen, les maken, blogs lezen, chats bijwonen etc etc. Misschien een decemberdrukte patroon dat nu de kop opsteekt? Dus door middel van zelfvergeving en zelfcorrectie wil ik mezelf weer richting geven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik veel aan mijn hoofd heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het allemaal teveel is, dat ik het niet bij kan benen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken te weinig tijd te hebben om aan alle verplichtingen die ik mezelf heb opgelegd te voldoen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te blokkeren bij de gedachte wat ik allemaal nog moet doen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me schuldig te voelen als ik niet voldoende lees, publiceer, participeer, studeer op onderwerpen waar ik meer van wil weten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik me een beetje makkelijk afmaak van het proces waarmee ik ben begonnen en allerlei andere zaken voor laat gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben het makkelijk te vinden in allerlei huishoudelijke, alledaagse werkzaamheden op te gaan en het proces op de tweede plaats te zetten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn niet mee te kunnen komen in de groep omdat ik hier niet genoeg tijd aan besteed.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken teveel moeite te moeten doen om Engelse teksten te lezen, waarbij allerlei zaken zoals chats en lessen erg veel tijd in beslag nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik vaak afhaak als ik een Engelstalige blog lees omdat ik veel woorden steeds moet opzoeken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de woorden die ik vaker heb opgezocht niet blijven hangen en dus steeds weer vergeet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik een overeenkomst niet kan nakomen omdat het teveel verplichtingen geeft.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn me niet aan overeenkomsten te kunnen houden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het prettiger is een beetje op de achtergrond mee te doen in plaats van voor de volle 100%.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/realiseren dat een overeenkomst een ondersteuning is om me voor de volle 100% in te zetten wat iedereen ten goede komt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien nog geen gelegenheid en tijd te kunnen vrijmaken om het LIG (Leefbaar Inkomen Gegarandeerd) te bestuderen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn niet het LIG volledig te kunnen begrijpen omdat ik niet veel van economie en politiek begrijp.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te kunnen zien wat mijn bijdrage zou kunnen zijn aan het LIG ontwerp.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te kunnen overzien wat ik zou kunnen doen om LIG te promoten in een land waar ik de taal niet goed spreek en bijna niemand ken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te begrijpen hoe je een regering zover zou kunnen krijgen om de hulpbronnen te verdelen onder de mensen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de corruptie in dit land in zo’n vergevorderd stadium is dat het bijna onmogelijk lijkt dit terug te draaien.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de bevolking zo bang is hier dat het onmogelijk is om ze in beweging te krijgen om een andere richting in te slaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mij mezelf een angst te voelen om het huidige systeem te veranderen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat mijn angst voor verandering een verlamming/blokkering teweegbrengt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf af te scheiden van mij in angst voor verandering.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me lekker te voelen in mijn comfort zone oftewel mijn gevangenisje.

Als ik zie dat mijn hoofd vol is met taken dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat de drukte in mijn mind plaats vindt en adem erdoor heen. Ik stel mezelf ten doel stap voor stap mijn taken op te pakken en mijzelf richting te geven door middel van het proces van zelf-eerlijkheid, zelf-vergeving en zelf-correctie.

Als ik problemen heb met Engelse woorden dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik het afgelopen halfjaar al veel meer Engelse woorden heb geleerd door het lezen en de lessen. Ik stel mezelf ten doel mezelf te pushen door het Engels en mezelf te informeren over techno-tutor.

Als ik obstakels zie in het participeren in LIG, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ook dit stap voor stap bewandeld kan worden en dat ik op dit moment nog niet over alle kennis beschik om hierin van dienst te kunnen zijn. Ik stel mezelf ten doel dagelijks een blog over LIG te lezen en zo mijn kennis te verruimen.

Ik stel mezelf ten doel op te staan voor wat het beste is voor iedereen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op dag 123 Een vol hoofd en LIG

  1. Miranda de Haas zegt:

    alles stap voor stap, in je eigen tempo. Coole blog, dank je

Geef een reactie

