dag 121 Jaloezie

jaloezieGisteren zag ik mij mezelf dat ik jaloers reageerde op een complimentje dat iemand kreeg. In eerste instantie kreeg ik een verbaasde reactie over mezelf, dat ben ik niet, ik ben niet jaloers. Ik keek terug en wilde mezelf overtuigen dat ik dat niet was, ik gun toch iedereen het allerbeste? Maar sommige opmerkingen brengen een jaloerse reactie, vooral als naar voren komt dat ik onzeker ben in sommige taken die ik wil vervullen en waarvan ik denk dat anderen daar beter in zijn dan ik.

Jaloezie is het gevoel dat iemand heeft als hij of zij jaloers/afgunstig is, waarbij degene denkt iets tekort te komen.

Jaloezie wordt bij de meeste mensen opgewekt als zij bij anderen materie, eigenschappen of bepaalde relaties zien die zij graag willen hebben of waarvan zij het niet kunnen uitstaan dat anderen het wel hebben en zij zelf niet. (door En-sie)

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik jaloers ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat sommigen eigenschappen hebben die ik ook graag zou willen waar ik vervolgens jaloers op ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben jaloerse gedachten te hebben omdat ik ook graag complimenten wil krijgen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verbaasd te zijn dat ik jaloezie bij mezelf ontdek.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik niet jaloers op anderen ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn op mezelf dat ik jaloezie naar anderen ontdek.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdrietig te zijn omdat ik ontdek bij mezelf jaloers op anderen te zijn die eigenschappen/vaardigheden lijken te hebben die ik niet heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik iets tekort kom als anderen complimenten ontvangen en ik niet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat als ik complimenten krijg mijn onzekerheid over een bepaalde eigenschap zal verdwijnen. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken niet jaloers te zijn op materiële zaken maar waarin ik mezelf heb toegestaan en geaccepteerd niet te hebben gezien dat ik jaloers word als het om eigenschappen of vaardigheden gaat waar anderen over beschikken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik mezelf van mij afscheid door te denken dat ik jaloezie vertoon.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben anderen niet te gunnen complimenten te ontvangen die ik zelf graag zou willen krijgen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik graag complimenten ontvang teneinde mijn ego te versterken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/realiseren dat complimenten als aanmoediging en ondersteuning dienen om vrij te worden van het ego en niet om het ego te versterken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het lastig is complimenten in ontvangst te nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik geen complimenten in ontvangst wil/kan nemen omdat ik denk dat ik het niet waard ben en waarin ik mezelf vergeef toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik complimenten gebruik om mijn mind energie te geven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben herinneringen te hebben van jaloerse reacties als mannen meer aandacht schenken aan andere vrouwen in plaats van aan mij.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik verblind ben door jaloezie waarin ik denk dat ik minder ben dan de ander.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien mijzelf met anderen te vergelijken waarin ik wens alle eigenschappen en vaardigheden die anderen beter onder de knie hebben ook te bezitten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/realiseren dat gelijkheid met anderen en de realisatie dat we allen één zijn niets te maken heeft met vaardigheden en eigenschappen, maar door de realisatie dat we niet onze emoties, gevoelens, gedachten en ideeën zijn.

Als ik een reactie van jaloezie zie, of een vergelijken van mezelf met de ander, dan stop ik en adem.

Ik realiseer me dat gelijk zijn als één met de ander onzichtbaar gemaakt wordt door de geest als emoties, gevoelens en gedachten die ik over mezelf en anderen heb.

Ik realiseer me dat wedijveren met anderen een spelletje van de geest is om macht te verkrijgen over mij als mens.

Ik stel mezelf ten doel mezelf nauwlettend in de gaten te houden en alle aspecten van jaloezie/wedijver in de gaten te houden, teneinde deze te corrigeren en te vergeven.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

