dag 118 Een telefoongesprek met een overheidsinstantie

telefoonGisteren werd me gevraagd een telefoontje te plegen naar een overheidsinstantie omdat twee rekeningen niet betaald zouden zijn en er al een brief van de deurwaarder lag. Dit kon kloppen omdat er tijdelijk geen postadres was voor de betrokkene.
Ik merkte direct een weerstand en vroeg of de persoon het niet zelf kon doen, maar omdat dit moeilijk ging besloot ik de taak op me te nemen. Bij het draaien van het telefoonnummer zag ik een reactie van angst manifesteren. Dit is bekend en heb ik al een keer beschreven maar ineens zag ik dat de angst voortkwam omdat er geld mee gemoeid was. In de meeste gevallen als er contact is met overheidsinstanties en nutsbedrijven heeft het met betalen te maken: belastingdienst, gemeente, energiebedrijven, telefoonmaatschappijen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben geen zin te hebben een overheidsinstantie te bellen, waarbij ik probeer de taak op iemand anders af te schuiven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn een overheidsinstantie of nutsbedrijf te bellen omdat ik denk dat dit de consequentie heeft om geld te betalen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn om geld te moeten betalen aan belasting of andere overheidskosten omdat ik het zonde van mijn geld geef en hiervoor meestal niets terug krijg.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben geld betalen aan de overheid/instellingen/nutsbedrijven als zonde te ervaren, omdat ik denk dat mijn geld aan de verkeerde dingen wordt uitgegeven zoals oorlog of mensen rijker maakt die al genoeg hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang/boos te zijn geld uit te geven als ik daar persoonlijk niets aan overhoud of van terugzie in de zin van concrete zaken zoals voedsel, kleding, hout voor de kachel enz.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn geld aan de overheid te moeten betalen omdat zij macht over de mensheid hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in een contact/conflict met een overheidsinstantie of nutsbedrijf angst te voelen omdat ik denk dat zij sterker staan dan ik.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat er geen overleg mogelijk is met de overheid of een megabedrijf omdat zij veel meer macht hebben dan ik.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat bij de overheid/megabedrijven alleen regels worden toegepast en niet naar persoonlijke omstandigheden wordt gekeken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat er bij de overheid en grote bedrijven geen inlevingsvermogen toegepast wordt omdat de personeelsleden getraind zijn om volgens regels te functioneren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat alle ruimte weggenomen is voor persoonlijke omstandigheden en de medewerkers onwrikbaar zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien niet de verantwoording te hebben genomen om deel te nemen in overheidsbesluiten /politieke besluiten die goed zijn voor iedereen als een en gelijk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een energetische reactie in mijn lichaam te generen omdat ik angst voel om met de overheid te bellen, waarbij ik mijn lichaam schade toebreng.

Als ik een energetische reactie bemerk van angst/boosheid bij het bellen naar een overheidsinstantie dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat de mensen die mij te woord staan slechts hun werk doen en regels opvolgen en geen ruimte kunnen bieden voor persoonlijke omstandigheden van welke aard ook.

Ik stel mezelf ten doel het onderwerp angst en geld te blijven onderzoeken tot ik hier stabiel in ben.

Ik stel mezelf ten doel me te verdiepen en in te zetten in het Leefbaar Inkomen Gegarandeerd waarbij genoeg inkomen voor iedere burger op de wereld beschikbaar wordt gesteld uit geld dat verdiend wordt uit hulpbronnen, belastingen en besparingen op militaire uitgaven.

safe_image

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

