dag 116 Geld kwijt

novac_230810_inDeze week ben ik in het appartement van mijn dochter want ze is een weekje weg, Het is een hele drukte met die twee meisjes. Vanmorgen heel vroeg vertrok mijn dochter en liet een berichtje achter dat ze 200 Kuna (30 Euro)  uit mijn portemonnee had gehaald omdat ze het niet uit haar laatje kon halen waarbij ze vroeg of ik dat wilde doen. Na het geld gepakt te hebben en beneden gekomen was ik druk bezig alles in te pakken om naar de crèche te gaan maar kon nergens meer het geld terug vinden.
In de auto dacht ik nog even aan het geld en voelde pijn in mijn nek aan de linkerkant.

Een herinnering kwam vanavond terug tijdens de chat met mijn buddy van ongeveer 10 jaar geleden. Mijn echtgenoot werkte zelfstandig als ijzerwerker en leende zichzelf uit aan bedrijven, Dit deed hij trouwens noodgedwongen omdat hij alleen nog maar via malafide koppelbazen kon werken. Na ruim 30 jaar hard werken in de scheepsbouw kreeg hij ernstige rugklachten en meldde zich ziek. Indertijd had hij een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten en in eerste instantie kreeg hij ook uitbetaald. Na een paar maanden ontdekte de verzekeringsmaatschappij een foutje in het aanmeldingsformulier dat mede door een agent was ingevuld en stopte de uitkering. We hebben een advocaat genomen en dit aangevochten tot het hoger beroep toe, maar de advocaten van Aegon waren een stuk slimmer dan onze pro deo advocaat en we hebben nooit gelijk gekregen. Dit was een grote teleurstelling want wij waren ervan overtuigd dat we in ons recht stonden.
Een jaartje later kreeg mijn echtgenoot tijdens de bouw van ons huis een psychose en werd ik gedwongen om mijn baan op te zeggen. Een paar maanden later zijn we bij de sociale dienst beland omdat we blut waren.

Deze gebeurtenissen waren op de achtergrond getreden en ik zie nu dat ik ze verdrongen had, niet meer aan denken dan is het weg, zoals het vaak gaat met traumatische ervaringen. Maar ondertussen maakt het zoekraken van een bankbiljet ervoor dat ik er nekpijn aan overhoud.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn op mezelf dat ik in de drukte niet heb gezien waar ik het bankbiljet heb gelaten.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben het stom van mezelf te vinden dat ik niet meer weet waar ik het geld heb gelaten.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben het kwijtraken van het geld als een verlies te ervaren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat geld verliezen een grote impact op me maakt.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben na een poosje de gedachte te hebben gehad van wat maakt het uit, laat ik er maar niet mee over nadenken, zand erover.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben de gedachte dat ik geld kwijt ben te willen onderdrukken en te denken dat het dan opgelost is.

Ik vergeef mezelf niet toegestaan en geaccepteerd te hebben me gewaar te zijn van mezelf en daardoor in de drukte een bankbiljet ergens te hebben neergelegd.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik  in de auto weer een herinnering kreeg van het geld en pijn in mijn nek kreeg.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de pijn in mijn nek wordt veroorzaakt door een angst van tekort aan geld.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat een tekort aan geld het einde van de wereld is, waarin geen leven meer is.

Wanneer ik zie dat ik aan verlies of tekort aan geld denk, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik me emotioneel met geld verbind in plaats van het praktisch te houden door het uit te geven waarvoor het nodig is. Ik stel mezelf ten doel dit punt te blijven onderzoeken in zelfeerlijkheid, zelfvergeving en zelfcorrecties totdat ik er stabiel in ben.

Wanneer ik zie dat ik pijn in mijn nek krijg dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat pijn een reactie is van de mind in het lichaam. Ik stel mezelf ten doel met de tools van Desteni in dit pijnpunt te ontdekken wat de oorzaak is en zelfvergeving toe te passen.

Verzekeringsuitkering:

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te zijn dat de verzekering de uitkering heeft gestopt nadat er een fout in de aanmelding is ontdekt.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat we oneerlijk en onrechtvaardig behandeld zijn door de agent die ons de verzekering aanbood omdat hij een kleinigheid in het formulier heeft weggelaten om geaccepteerd te worden.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben goedgelovig geweest te zijn door een verzekeringsagent te vertrouwen om een aanmelding te doen.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik met een advocaat de rechtszaak tegen een verzekeringsgigant kan winnen.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de rechtszaak tegen de verzekeringsmaatschappij een naïeve daad is geweest.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de strijd die is geleverd tussen een pro-deo advocaat en een dure, slimme advocaat die bij een verzekeringsmaatschappij werkt als ongelijk en oneerlijk te zien.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben jarenlang in stress en onzekerheid te hebben geleefd totdat het hoger beroep de verzekeringsmaatschappij gelijk gaf.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn lichaam te belasten met stress en onzekerheid over geld dat ik dacht te krijgen en wat ik uiteindelijk niet kreeg.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zien/realiseren dat geld zo’n belangrijke rol in  mijn leven speelt en steeds energetische reacties genereert die mij verblinden en verlammen om werkelijk te leven.

Ontslag

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik in een labiele periode met een zieke man me genoodzaakt zag mijn ontslag te nemen.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben opgelucht te zijn om mijn ontslag te nemen omdat ik het werk in een Academisch Ziekenhuis als een vervelende en nutteloze bezigheid zag.

Ik vergeef mezelf  toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn werk in het ziekenhuis als een vervelende en nutteloze bezigheid te zien omdat ik geen heil zag in het werken met dokters die alleen maar bezig zijn geld binnen te halen via projecten en farmaceuten en nauwelijks oog hebben voor patiënten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat het aankloppen bij de Sociale Dienst me een gevoel gaf van vernedering, tekortkoming, gefaald hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het gevoel van vernedering, tekortkoming en falen een kwalificatie is geworden van een bijstandtrekker bedacht door politici en media die ik persoonlijk heb gemaakt.

Als ik zie dat ik met weemoed aan mijn laatste baan denk of aan de manier waarop ik ben weggegaan dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat het werk dat ik deed niet genoeg voldoening gaf en dat het ontslag alleen mijn ego raakte. Ik stel mezelf ten doel me te vergewissen dat een baan op dit moment niet haalbaar en realistisch is.

Als ik zie dat er enig minderwaardig gevoel, idee, gedachte, emotie opkomt bij het woord bijstandtrekker dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat als je in de bijstand terecht komt dit niets zegt over de mens zelf doch wat anderen ervan denken. Ik stel mezelf ten doel het Basisinkomen / Leefbaar Inkomen Gegarandeerd te promoten zodat een ieder een gelijkwaardig bestaan kan leiden.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

