dag 115 Moeite met mannen

bozevrouwAl een tijdje zie ik dat ik moeite heb met  mannen. Ik zie een verschil in gedrag bij mezelf, de manier waarop ik mannen tegemoet treed. Het is alsof ik een superieure houding wil aannemen, ze een beetje belachelijk wil maken en ze ook kinderlijk vind, waarbij ik vaak kleinerende opmerkingen maak. Zelf heb ik een hele moeilijke relatie met mijn vader gehad. Ik haatte hem vaak om de manier waarop hij mijn moeder behandelde, hij schold haar vaak uit en was duidelijk een overheerser. Mijn moeder wist zich vaak geen raad, hij had een eet-en alcoholprobleem en ontzettend last van zichzelf en hij projecteerde dit op haar. Zelf heb ik ook altijd een lastige relatie met mijn echtgenoot gehad (nog steeds) en ik zie dat ik vaak minachtend en onterecht boos ben naar hem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te geloven dat ik het moeilijk vind om met mannen om te gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben het moeilijk te vinden met mannen om te gaan omdat ik als kind een verwrongen beeld en idee heb opgebouwd van een man/vrouw relatie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een verwrongen beeld en idee te hebben opgebouwd door de relatie die mijn ouders met elkaar hadden en waarin ik mezelf vergeef toegestaan en geaccepteerd te hebben dit niet te kunnen plaatsen en te denken dit als als een ontwerp te gebruiken als een man/vrouw relatie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken een partner te hebben gevonden die in eerste instantie geen gelijkenissen had met mijn vader maar waar ik nu veel overeenkomsten in herken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos op mezelf te zijn een bijna gelijke keuze als mijn moeder te hebben gemaakt als zijnde gepreprogrammeerd ontwerp.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik mezelf tegen mannen moet beschermen door een superieure houding aan te nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het aannemen van een superieure houding tegenover mannen een manier is om meer eigenwaarde te hebben en hierin mijn gevoel van inferioriteit te onderdrukken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat een gevoel van superioriteit beter is dan een gevoel van inferioriteit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf te bewegen in de polariteit van superioriteit en inferioriteit.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat het goed is te laten zien aan mannen dat ik me niet minder voel dan hen, waarin ik mijn gevoel van inferioriteit onderdruk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat als ik kleinerende opmerkingen maak naar mannen in de vorm van grapjes ik me meer gelijk met hen voel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik door mijn inferioriteit naar mannen te onderdrukken niet wil zien dat ik bang van ze ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang voor mannen te zijn omdat ik als kind bang van mijn vader was en dit nu projecteer op mannen in het algemeen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de angst die ik voor mannen voel te bedekken met een air van superioriteit wat ik tot voor kort aanzag voor een gevoel van humor.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik mannen vaak kinderlijk en kleinzerig vind waarin ik mezelf vergeef te hebben toegestaan en geaccepteerd te zien dat ze om aandacht vragen die ik niet kan en wil geven omdat ikzelf geblokkeerd ben door het idee dat ze oud en wijs genoeg zijn zichzelf te helpen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf als vrouw sterker en flinker te vinden dan de mijn vader, echtgenoot en veel andere mannen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat het sterker en flinker zijn van vrouwen in tegenstelling tot mannen niet meer is als een gevecht naar gelijkheid en gevolg van eeuwenlang onderdrukking.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf als vrouw te onderdrukken omdat ik me identificeer met een beeld van een toegewijde echtgenote die alles doet om haar gezin te ondersteunen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat het idee/ontwerp van een toegewijde echtgenote is om op de tweede plaats te komen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven geen verantwoording in mijn leven te hebben genomen als vrouw om een en gelijk te zijn met de man.

Als ik zie dat ik een gekunstelde houding aanneem naar mannen in het algemeen dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat mijn houding gebaseerd is op een oude angst/boosheid naar mannen in het algemeen.
Ik stel mezelf ten doel me open te stellen voor een gelijkwaardige relatie met mannen en steeds opnieuw onderzoek te doen naar mijzelf in en als de mind.

Als ik zie dat ik met mijn echtgenoot in conflicten kom door oude emoties die het gevolg zijn van mijn preprogrammering dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik niet dezelfde relatie heb die mijn ouders hebben en dus stel ik mijzelf ten doel hier nu verantwoording voor te nemen en dit verder te onderzoeken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben overtuigd te zijn dat de ongelijkheid die vaak wordt gezien in relatie van mannen en vrouwen vaak te maken heeft met een financiële afhankelijkheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat deze ongelijkheid in mijn relatie mede te maken heeft met de financiële afhankelijkheid waarin ik nu verkeer.

Wanneer ik zie dat ik me in bochten wring omdat ik nu financieel afhankelijk ben van mijn echtgenoot, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat gelijkheid tussen man/vrouw opgelost kan worden met een Leef Inkomen Gegarandeerd.
Ik stel mezelf ten doel het ontwerp van LIG nader te bestuderen en te promoten.

safe_image

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op dag 115 Moeite met mannen

  1. Kijk nog ’s naar deze zelfvergevingen, hier vergeef je jezelf te zien, terwijl zien juist de gewaarwording is die nodig is.
    Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik het moeilijk vind om met mannen om te gaan.
    Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien geen verantwoording in mijn leven te hebben genomen als vrouw om een en gelijk te zijn met de man.
    En zo zijn er meer.
    Kijk als je zien er uit haalt of je de zelfvergeving dan kloppend krijgt.
    Coole punten om te openen.

Geef een reactie

