dag 99 De geschiedenis van de tweede wereldoorlog (vervolg)

geschiedDit is een vervolg op mijn voorgaande blog.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat Hitler, de verliezer alleen slechte bedoelingen had een oorlog te ontketenen en dat de geallieerden, de winnaars, de intentie hadden om vrede te brengen in de wereld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat wat mij op school en door de maatschappij is verteld over de tweede wereldoorlog de waarheid is en dat Hitler Europa wilde veroveren uit eigenbelang en machtswellust.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien en te realiseren dat de waarheid over de beweegredenen van Hitler in de oorlog anders waren dan die mij ooit verteld zijn, waarin ik mezelf heb toegestaan en geaccepteerd heb klakkeloos aan te nemen wat mij is verteld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben de tweede wereldoorlog te interpreteren als een gevecht tussen de “goeden” en de “kwaden” waarin de goeden hebben gewonnen, zonder me ooit af te vragen wat de ware toedracht van deze oorlog was.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien/geloven/realiseren dat ik zo makkelijk te manipuleren ben in het verkrijgen van een mening over deze oorlog.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me als kind te schamen toen ik hoorde dat mijn opa een sympathisant was van de SDAP waarin ik nooit aan iemand durfde te vertellen dat hij na de oorlog in de gevangenis heeft gezeten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf in een polariteit van goed en kwaad te zetten wat betreft zaken zoals een oorlog.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien /realiseren dat ik mijn familie beoordeeld heb als een kant die het goede deed en een andere kant van de familie die fout was in de oorlog.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn dat de mensen om mij heen nog steeds geloven in het goede van het communisme en zichzelf vrijwaren als zijnde anti-fascist zonder op onderzoek uit te gaan naar de ware aard van manipulatie en indoctrinatie door de historici en politici.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te zijn te leven in een wereld waar de overwinnaars de waarheid zo kunnen verdraaien en miljoenen mensen leugens kunnen verkopen waardoor zij niet kunnen zien dat wij allen een en gelijk zijn met alles en iedereen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te zijn dat de leugens de wereld regeren en dat de mensen die de waarheid verkondigen niet meer veilig zijn in deze wereld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben angst te voelen om dit onderwerp te bespreken in mijn omgeving omdat ik denk niet te worden begrepen en voor gek te worden verklaard.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het belangrijk is wat mensen van mij denken en ik daarom liever de waarheid wil verzwijgen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me eenzaam te voelen omdat ik mijn veranderde zienswijze ten opzichte van de tweede wereldoorlog niet kan delen met de mensen om mij heen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdriet te voelen om al die slachtoffers van de tweede wereldoorlog die gevallen zijn door het bedrog van de toenmalige wereldleiders.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien/realiseren dat er niets veranderd is in deze wereld omdat wij nog steeds in onwetendheid verkeren en voorgelogen worden door onze huidige wereldleiders.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien/realiseren dat ik in mijn onwetendheid en luiheid mijn verantwoordelijkheid ten opzichte van het leven heb weggegeven aan incapabele, corrupte en hebberige politici.

Wanneer ik zie dat ik boos, verdrietig word bij het zien van de beelden die gegeven worden van deze oorlog en slachtoffers dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik me vaak nog laat beïnvloeden door beelden en berichten die ons worden voorgeschoteld door de media, dus stel ik mezelf ten doel deze documentaire te bekijken en de waarheid te onderzoeken.

Wanneer ik zie dat er angst is om me te uiten over dit onderwerp naar anderen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik niet met iedereen hierover in discussie kan gaan en dus stel ik mezelf ten doel voorzichtig te pijlen of een gesprek over dit onderwerp mogelijk is.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

