dag 98 De geschiedenis van de tweede wereldoorlog

geschiedVandaag heb ik een gedeelte gezien van de documentaire over Hitler. Ik heb nu 2,5 uur gekeken en wil zeker de rest ook nog zien. http://www.youtube.com/watch?v=IVgIJSOrKeA

De geschiedenis die mij op school en door de maatschappij is verteld heb ik altijd klakkeloos voor waar aangenomen. Daarbij hoorde ook de schaamte die ik voelde toen ik hoorde dat mijn grootvader van moeders zijde een aanhanger was van de SDAP en dat hij na de oorlog gestraft werd met een verblijf in de gevangenis omdat hij tijdens de oorlog zaken had gedaan met de Duitsers. De familie van mijn vaders kant had tijdens de oorlog in het verzet geweest en zo was de indeling goed en slecht gemaakt. Wel verbaasde het me dat een man zoals mijn opa de verkeerde kant had gekozen terwijl ik hem verder hoog in het vaandel had staan. Iemand die zorgzaam was naar zijn familie, zijn alleenstaande zuster met twee kinderen altijd had bijgestaan. Mij werd ook verteld dat hij als jongeman de zorg van het hele gezin op zich had genomen omdat zijn vader er niet meer was.
Mijn geloofssysteem in goed/slecht wat betreft de tweede wereldoorlog was al veranderd toen ik Hitler door de portal had gehoord en hieruit begreep dat de mens Hitler anders werd weggezet door de historici en politici dan hij in werkelijk is geweest.  http://www.youtube.com/watch?v=UQVd4OSH0DY
Zoals bijna alles wat is eerder voor waar had aangenomen, blijkt nu de waarheid compleet andersom te zijn. Een quote die ik las op Fb: de overwinnaars schrijven de geschiedenis en de geschiedenis bepaalt de toekomst is helaas maar al te waar.
Toen ik in de documentaire zag hoe blij Hitler door de bewoners van de Oekraïne werd onthaald na de teisteringen van het Stalin bewind reageerde ik met tranen. Dit duurde slechts twee jaar en daarna kwamen ze weer onder een communistisch bewind. Hier in Kroatië zijn er nog steeds veel sympathisanten van het communisme want de propaganda en manipulatie zijn met succes uitgevoerd en de tweedeling is nog steeds goed te bemerken. De mensen durven alleen met vrienden over politiek te praten en zijn bang een tegenstander te ontmoeten.

Wij als mensheid kijken alleen maar of de situatie voor onszelf een persoonlijk belang heeft. Hier hebben heel veel mensen een hang naar vroeger omdat alles zo goed was, gratis verzekering, gratis school, werk, tzt een flat maar zien over het hoofd dat degenen die kritiek hadden op het dictatoriale beleid de gevangenis ingingen of werden vermoord. Dat een groot deel van de bevolking in dienst was van de geheime dienst en de rest controleerde wordt ook vergeten evenals alle privileges en rijkdommen van de partijleden en de leider. De communistische partizanen zijn voor de meerderheid nog steeds de helden van de geschiedenis en de term anti-fascisme wordt te pas en te onpas gebruikt om iedere maatregel te rechtvaardigen.

Zelfvergevingen volgen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

