dag 97 Zusje slaan

18046_tipstegenbijtenslaanschoppenHet gebeurt bijna iedere keer als ik met mijn kleindochters ben, maar ook als ik er niet ben. De oudste geeft wanneer ik even niet kijk of iets te eten of te drinken maak voor ze, haar zusje een klap, knijpt haar of plaagt haar door te roepen: naughty naughty.
Op het moment dat ik me omdraai omdat ik gehuil hoor, zie ik dat de een huilt en de ander lacht en voel ik de woede in me opstijgen. Ik zou haar het liefst willen laten voelen wat ze haar zusje aandoet, maar doe het niet en troost de jongste.
Ik weet dat het geen zin heeft om haar te straffen en toespreken heb ik nu al zo vaak gedaan, waarschijnlijk met de verkeerde woorden. Ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat zij het ook niet leuk zou vinden door een ouder zusje te worden geplaagd. Ik voel medelijden met haar zusje, die 2 jaar jonger is. Ze kreeg al een kopstoot van haar oudere zus toen ze nog een baby was. Het zal wel jaloezie zijn, waarschijnlijk is het moeilijk als je 2 jaar lang de volle aandacht hebt gehad die dan met een jonger zusje te moeten delen. Mijn oudste kleindochter is van jongs af aan altijd veeleisend geweest en dat is ze nog steeds.  Ik zou haar graag op een stabiele manier willen ondersteunen in plaats van steeds in dezelfde emoties te gaan. Om te beginnen zal ik zelf stabiel moeten zijn, dus niet in woede, medelijden, onderdrukte woede reageren op haar.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te worden als mijn oudste kleindochter haar zusje pijn doet of plaagt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te worden als mijn jongste kleindochter huilt wanneer haar zus haar pijn heeft gedaan of plaagt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te zijn omdat ik niet kan voorkomen dat mijn kleindochter haar zusje pijn doet en plaagt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te pijn te voelen als een grote een kleine pijn doet, plaagt en macht uitoefent.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben de herinnering te hebben dat er macht over me werd uitgespeeld door een groter iemand, zoals mijn vader.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dezelfde woede te hebben gevoeld als een kind als mijn vader macht over me had omdat hij groter, sterker en ouder was.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdriet te hebben als een kind omdat een ouder iemand, een volwassene macht op me uitoefent.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat macht hebben over iemand ontstaat in de geest als gedachten, gevoelen en emoties.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn macht te gebruiken als ik beheerst word door mijn geest in de vorm van gedachten, gevoelen en emoties.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik mijn jongste kleindochter moet beschermen tegen haar zusje door macht te gebruiken tegen haar oudere zusje.

Ik vergeef mezelf niet toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik mijn kleindochters kan helpen door een gelijk met hen te zijn met behulp van de tools die Desteni mij heeft aangereikt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben door mijn woede en verdriet een energetische lading te creëren en zo mijn lichaam te belasten, waarin ik mezelf heb toegestaan en geaccepteerd een verkeerd voorbeeld voor mijn kleindochters te zijn.

Als ik zie dat ik boos, verdrietig en machteloosheid bij mezelf zie wanneer mijn kleindochter opnieuw haar zusje pijn doet of plaagt dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat zij een gedrag van ons, ouderen kopieert door machtsvertoon te uiten naar haar jongere zusje. Ik stel mezelf ten doel in stabiliteit te praten met haar over haar gedrag en haar uit te leggen wat er gebeurt tussen hun.

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

