dag 96 Volgen

foloowEnige weken geleden vertelde mijn man dat hij in de kerk geïnformeerd had naar de mogelijkheid te biechten. De pastoor vroeg hem of hij getrouwd was en zo ja of hij in de kerk was getrouwd, hetgeen hij niet kon bevestigen. Maar daar kon wel wat op gevonden worden. Hij kon alsnog met zijn vrouw voor de kerk trouwen, waarbij ze niet eens aanwezig hoefde te zijn. Wel moest hij dan wel een keer met papieren en vrouw langskomen in de kerk om wat formulieren in te vullen die dan ter beoordeling naar de bisschop gestuurd worden. Als hij zijn fiat heeft gegeven ben je voor de kerk getrouwd.
Hij vroeg mij of ik wilde meewerken aan deze actie en ik zei, ja, als je dat graag wil, het maakt mij niets uit. Vandaag was het zover dat we samen naar de kerk zouden gaan voor het doen van de formaliteiten.

’s Morgens thuis spraken we wat over het geloof, wie er wel en niet naar de kerk gingen en het gesprek ging de richting op van de goede en de slechte kerkgangers. Toen kwam bij mij al irritatie op. Ik kon het niet nalaten om allerlei zogenaamde aardige atheïsten te vergelijken met onaardige katholieken hier in de buurt en van het een kwam het ander. Het ging de kant op van een conflict. Mijn man zei dat als ik niet had willen meewerken aan die papieren hij zou zijn gescheiden, waarop ik zei dat ik gelijk al had toegestemd. Ik kon het gesprek een andere wending geven en we zijn naar de kerk gegaan. Nadat we een kamertje werden binnengelaten werden er allerlei formulieren ingevuld en stempeltjes gezet. Toen we buiten kwamen zei mijn man: en vond je het eng? Ik zei:  nee, maar ik dacht als Jezus zag wat een poppenkast hier wordt gespeeld zou hij zich rot lachen.

Als we het over het geloof van mijn man hebben, dan voel ik irritaties en boosheid opkomen omdat ik het volgen van een geloof dom en onwetend vind. Maar komt dat niet dat ik zelf een volger ben? Ik volg al mijn hele leven van alles op: eerst mijn ouders, dan de school, dan allerlei filosofische stromingen zoals leiders van christendom, hindoeïsme, new age, helderzienden en  therapieën. Ik ben nog steeds een volger, nu van Desteni want ik heb de waarheid omtrent het leven nog steeds niet in mijzelf gerealiseerd.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn hele leven te denken dat ik de ware leer heb gevonden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn hele leven te voelen / geloven de waarheid in allerlei ideologieën en godsdiensten te hebben ontdekt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben andersdenkenden te zien als dom en onwetendheid want ik heb het idee dat hetgeen ik volg is de enige weg die er is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben door ouders, school, maatschappij, godsdiensten en ideologieën geprogrammeerd te zijn om te volgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in het volgen van ouders, school, maatschappij, godsdiensten en ideologieën medestanders te zoeken om me het gevoel te geven op de goede weg te zijn en mij hierin te bevestigen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en geïrriteerd te worden als anderen mij hun waarheid en geloof willen opdringen omdat ik denk dat het gene wat ik volg het best is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me veilig te voelen om een programma te volgen met gelijkgestemden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben arrogant te zijn naar anderen die niet dezelfde weg/methode volg die ik volg en hierbij te denken dat ik verder ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben steken uit te delen naar mensen die een ander geloof hebben en discussies uit te lokken om mezelf te profileren als beter en verder dan anderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in afgescheidenheid te leven naar mijn medemens en deze niet als een en gelijk als mezelf te zien.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet een voorbeeld te kunnen leven als een en gelijk naar anderen waardoor ik in conflicten kom met anderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een opwinding te creëren in discussies over geloof waarbij ik een druk op mijn borst krijg.

Als ik zie in een afscheiding te leven met anderen door geloof en overtuiging dan stop ik en adem. Ik realiseer me zelf een volger te zijn van een programma waarvan ik denk dat dit de enige weg is naar gelijkheid en eenheid met anderen. Daarom stel ik mezelf ten doel anderen in hun waarde laten zijn met hun geloof en programmering.

Als ik zie dat ik discussies wil uitlokken over geloof om mijn gelijk te halen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat hierin mijn ego aan het werk is die zich sterker wil maken in afgescheidenheid naar de ander. Daarom stel ik mezelf ten doel de ander zijn eigen leven te laten bewandelen en hen te zien als een en gelijk aan mezelf.

Als ik een druk op mijn borst ervaar omdat ik weerstand voel bij het horen/zien van een andere overtuiging dan de mijne, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik hiermee mijn lichaam beschadig door emoties, gevoelens en gedachten. Daarom stel ik mijzelf ten doel me te gronden met mijn voeten op de aarde en me steeds gewaar te blijven van mijn adem.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op dag 96 Volgen

  1. Tof Marja, bedankt! Het beruchte borstpunt..

Geef een reactie

