dag 92 What a wonderful world

wonderVandaag las ik de bericht op Facebook en stuitte op een positief berichtje van een kennis van me. Ze had een filmpje op Youtube gedeeld van verschillende mensen in kleur en leeftijd die het liedje zongen “what a wonderful world”. Haar commentaar erbij was (ik zocht het net nog even op maar het is verdwenen) iets van : wat leven we in een prachtige wereld met prachtige mensen etc en we maken er iets moois van. Ik werd hier heel boos en verdrietig van en wilde op al die positiviteit negatief reageren, maar dacht, nee dat heeft geen zin. Als ik reageer dan niet in een emotie, maar eerst zal ik proberen mezelf te stabiliseren.

Trigger point:
Als ik mensen positieve berichten zie plaatsen van hoe mooi alles hier op deze wereld is en hoe blij en gelukkig ze zijn dan reageer ik boos en verdrietig .

Meaning:
Ik reageer boos en verdrietig op positieve berichten omdat het grootste deel van de mensheid denkt dat met positiviteit alle ellende wordt overwonnen in  de wereld, zoals ik zelf ook enige tijd gedacht heb en nu weet ik dat positieve energie alleen maar negatieve energie genereert. Ook zie ik een oneerlijkheid om te zeggen dat je zo blij en gelukkig ben, want hoe kun je blij en gelukkig zijn alleen maar omdat het goed met jezelf gaat en je naasten terwijl de halve wereld aan het creperen is?

Conscious mind:
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat mensen zich anders voordoen als ze zeggen dat de wereld mooi is en dat ze zich blij en gelukkig voelen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat mensen een mooier plaatje van zichzelf laten zien aan de buitenwereld dan het werkelijk is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat mensen een mooi beeld van de wereld voor zich zelf scheppen omdat je je dan niet over anderen hoeft te bekommeren die het slechter hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een mooie wereld te interpreteren als een wereld waar iedereen genoeg heeft, waar mensen, dieren en planten/bomen in harmonie met elkaar leven.

Ik vergeef mezelf niet toegestaan en geaccepteerd te hebben een mooie wereld te zien als een ongerepte natuur met mensen en dieren die wel in harmonie met elkaar leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik op ieder positief getint bericht moet reageren met de kennis van Desteni.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben zelf  positief te denken omdat me dat een beter gevoel geeft.

Subconscious mind:

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te worden van al die positiviteit op Facebook terwijl de mensen denken dat ze goed bezig zijn en de wereld alleen maar aan het achteruitgaan is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te zijn dat de meeste mensen alleen maar aan hun eigen hachje denken en niet aan de rest van de wereld en deze ellende voor zichzelf goed praten met een overtuiging dat dit karma is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te worden als mensen zeggen dat deze wereld mooi is en waarbij ze zich blij en gelukkig gedragen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te worden van al die positiviteit op Facebook terwijl de mensen denken dat ze goed bezig zijn en de wereld alleen maar aan het achteruitgaan is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos en verdrietig te zijn dat de meeste mensen alleen maar aan hun eigen hachje denken en niet aan de rest van de wereld en deze ellende voor zichzelf goed praten met een overtuiging dat dit karma is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn op mensen die anderen overtuigen dat positief denken de manier is om de wereld te helpen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben deze kennis vroeger als een voorbeeld te zien en te geloven dat positief denken de wereld zal helpen beter en mooier te zijn.

Unconscious mind:

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in mijn lichaam een spanning te genereren door irritatie, boosheid en verdriet toe te laten als gevolg van een berichtje dat ik lees.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn lichaam schade te berokkenen door mijn boosheid, irritatie en verdriet naar een persoon die een bericht zet op FB.

Selfcorrective statement:

Als ik bij mezelf boosheid, irritatie en verdriet zie bij het lezen van een bericht met een positieve strekking naar de wereld dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat veel mensen in onwetendheid leven tot betekenis van positieve en negatieve energieën. Dus stel ik mijzelf ten doel alleen stabiel te reageren op deze berichten en niet in een negatieve reactie.

Als ik bij mezelf boosheid, irritatie en verdriet zie als mensen tegen me zeggen dat positief denken de wereld verder helpt, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik hun denkwijze niet kan veranderen maar wel mijzelf kan ondersteunen door zelfoprechtheid, zelfvergeving en zelfcorrectie. Dus stel ik mijzelf ten doel met dit gereedschap door te gaan.

Als ik zie dat ik een spanning in mijn lichaam genereer door emoties als boosheid, irritatie, verdriet, machteloosheid ten opzichte van de positieve denkwijze van anderen, dan stop ik en adem. Ik realiseer dat ik hierdoor mijn lichaam beschadig en niet kan bijdragen als een en gelijk met het leven hier op aarde. Dus stel ik mijzelf ten doel de andere te benaderen met respect en als een en gelijk met mijzelf.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op dag 92 What a wonderful world

  1. IngridS zegt:

    Cool Marja! (Ik vermoed dat je bij het eerste kopje ‘unconscious mind’, onder ‘meaning’, bedoelt ‘conscious mind’? – haal mijn berichtje hier maar weg hoor, ik wist niet waar dit anders te schrijven)

Geef een reactie

