dag 89 Bonje op de achterbank

achterbankDeze week haalde ik samen met mijn jongste kleindochter de oudste van de crèche. Ze was goed gehumeurd en stapte bij me in de auto en vroeg of ik bij de supermarkt een croissantje voor haar wilde kopen. Zo gezegd zo gedaan, hierna zouden we mijn dochter ergens oppikken en naar huis rijden. Toen mijn dochter in de auto stapte was het gedaan met de rust. De oudste deed de jongste (4 en 2) steeds pijn door haar te knijpen, waarop zij natuurlijk begon te huilen dat ze pijn had. Ik werd heel boos op mijn kleindochter, omdat ze ondanks waarschuwingen gewoon door bleef gaan en ik zei dat ze anders maar beter uit kon stappen en naar huis lopen als ze door ging met pijn doen. Ze bleef doorgaan en ik zette de auto aan de kant, stapte uit en zei, wil je dan naar huis lopen? Ze begon te huilen en werd vervolgens heel boos op mij. We hebben het snel weer goed gemaakt, maar dit is natuurlijk niet de manier. ik vroeg me ook af of de verandering van haar gedrag iets te maken had dat mijn dochter en ik voorin zaten en wat dingen besproken en zij dan geen aandacht kreeg. Ook heb ik vaak gemerkt dat ze agressief wordt als ze moe is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn als mijn kleindochter haar zusje pijn doet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als mijn oudste kleindochter haar zusje pijn doet ik direct een emotie trigger van boosheid en verdriet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdrietig te zijn als mijn kleindochter haar zusje pijn doet omdat ik medelijden met haar heb want ze is twee jaar jonger en kan zich dus niet goed verweren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te anticiperen in de gedachte te participeren als een ouder kind een jonger kind pijn doet dat ik daar iets aan moet om het te stoppen, waarin er direct boosheid is naar het oudere kind en medelijden met het jongere kind.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het oneerlijk is als een ouder kind een jonger pijn doet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me machteloos te voelen als de jongste de oudste bezeert omdat niets lijkt te helpen om haar daarmee te laten stoppen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de oudste jaloers is op de jongste omdat ze twee jaar lang de volle aandacht heeft gehad en deze daarna moest delen met haar jongere zusje.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de oudste een moeilijker karakter heeft en de jongere een liever meegaander karakter.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat de oudste meer op haar vader lijkt en de jongste meer op haar moeder, waarin ik een denk het het karakter van mijn dochter beter te vinden dan de vader van de meisjes.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik in mijn machteloosheid mijn kleindochter bedreig dat ze naar huis moet lopen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me schuldig te voelen dat ik tegen mijn kleindochter zei dat ze naar huis moest lopen als ze doorging met pijn doen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben het praten met mijn dochter tijdens het autorijden belangrijker te vinden dan de kinderen op de achterbank.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een oude ervaring van kinderen die ruzie maken op de achterbank van de auto en ik niet goed wist hoe dit op te lossen, ik nu boosheid projecteer op mijn kleindochter.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben de boosheid die mijn ouders hadden als mijn broer en ik ruzie maakten te zien als oplossing en dit nu als een systeem opnieuw te gebruiken bij mijn kleindochters.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat mijn boosheid bezit van mij nam en dat ik daarom niet kon overzien waarom zij haar zusje aan het plagen was of hoe ik dit zou kunnen stoppen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien, te realiseren dat ik in mijn boosheid de auto langs de kant zette, uitstapte en tegen mijn kleindochter zei dat ze naar huis moest lopen omdat ze niet stopt met plagen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien en te realiseren dat ik bij het uitstappen uit de auto mijn kleindochter boos heb gemaakt en waarin ik dus precies mijn eigen reactie projecteer op haar.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verblind te worden door woede als ik zie dat een kind onrecht wordt aangedaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn kleindochter onrecht te hebben aangedaan door boos te worden op haar.

ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijzelf van mijn lichaam te separeren als ik boosheid voel.

Als ik mezelf zie boos worden als mijn kleindochter haar zusje plaagt of pijn doet dan stop ik en adem. Ik realiseer me in mijn boosheid niets te kunnen oplossen, maar verblind ben in die emotie en mijn boosheid / frustratie op anderen projecteer en dus de andere persoon niet behulpzaam kan zijn. En dus stel ik mijzelf ten doel mijn kleindochters te behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden als een en gelijk en daarom zoek ik naar een manier die goed is voor ons allen.

Als ik met mijn dochter en kleindochters in de auto zit en we hebben iets te bepraten, waarin ik merk dat de kinderen hierdoor meer aandacht vragen, dan stop ik en adem en ga niet door het gesprek af te maken, maar geef mijn kleindochters de aandacht die ze op dat moment nodig hebben.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

