dag 84 Gemopper

mopperenVanavond stond ik in de keuken en hoorde ik een harde knal. Direct begon ik hardop te mopperen dat mijn echtgenoot mij kort tevoren erop gewezen had geen lawaai te maken omdat de kinderen slapen en nu maakte hij zelf kabaal in huis. Ik zei tegen mezelf, verdorie mij zegt hij zachtjes te zijn en zelf knalt hij de wc bril naar beneden (dat dacht ik). Boos kwam hij binnen want hij had mijn gemopper gehoord en na een woordenwisseling kwam ik erachter dat een deur niet goed sloot en dat hij daarom kracht moest zetten om die deur te sluiten. Vroeger als kind hoorde ik mijn moeder ook vaak hardop mopperen en dit zelfde patroon heb ik gekopieerd en heden ten dage doe ik dit nog steeds als ik me ergens aan erger. Hiermee gooi ik mijn frustraties eruit en verkeer dus voortdurend in mijn ergernis naar M. Eigenlijk wil ik tegen hem zeggen dat ik het irritant vind wat hij doet, maar wil dit niet hardop doen om zo ruzie te voorkomen, dus mopper ik maar hardop en creëer dus zelf irritatie bij de ander.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben hardop te mopperen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te mopperen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben hardop te mopperen omdat ik me irriteer aan andermans gedrag.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mopperen als toevlucht te zoeken om mijn eigen frustraties te uiten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mopperen als een legitieme reactie op irritatie te zien en zodoende voeding geef aan de energie van boosheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mopperen als reactie gekopieerd te hebben van mijn moeder die dit deed uit frustratie en boosheid naar het leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te worden van harde geluiden in huis omdat de ik bang ben dat de kinderen hiervan wakker worden of schrikken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn als iemand me wijst op het stil en zachtjes zijn en zelf wel harde geluiden maakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn dat ik een harde knal hoor en hier vervolgens interpreteer welke handeling dit geluid voortbrengt in plaats van te vragen waar dit geluid vandaan kwam.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben geïrriteerd te zijn dat anderen in huis harde geluiden maken terwijl ik zelf mijn best doe om zachte geluiden te maken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te schrikken van harde geluiden in huis en daar vervolgens op te gaan mopperen zonder de reden te weten waarom dit gebeurde.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat de kinderen van harde geluiden wakker worden omdat ik geen zin heb de kinderen weer rustig te maken en opnieuw in slaap te krijgen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben hardop te mopperen dat voor mezelf bestemd is als genoegdoening voor mijn boosheid en frustratie en dat ik dit net hard genoeg doe om een ander daarmee te irriteren, zodat er alsnog een conflict ontstaat.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in de gedachte te participeren dat als ik mopper ik mijn boosheid en frustratie eruit gooi en dat ik dan deze emotie kwijt ben, terwijl ik juist een negatieve energie creeer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te zijn als een en gelijk met de ander door mijn participatie in gemopper en geklaag.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken tegen een ander persoon te mopperen maar eigenlijk tegen mezelf te mopperen omdat ik mijn eigen boosheid en irritaties voel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boosheid en irritatie te gebruiken als schrikreactie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een hard geluid te interpreteren als schrikken en daar direct boosheid en irritatie aan te verbinden.

Ik stel mezelf ten doel als ik begin met met mopperen, zacht in gedachten of hardop, te stoppen en ademen en hier te zijn in mijn lichaam als reactie op boosheid en irritatie.

Ik stel mezelf ten doel als ik een geluid hoor dat ik niet direct kan plaatsen en waarvan ik schrik te stoppen en te ademen en vast te stellen waar dit geluid vandaan komt en eventueel te handelen indien dit nodig is.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

