dag 83 Hoogtevrees

hoogteVandaag is mijn dochter verhuisd naar een ander appartement op de 4e etage. Vanmiddag stond ik op een van de balkonnetjes dat een mooi uitzicht biedt over de zee. Toen ik naar beneden keek bekroop mij direct een oude angst: hoogtevrees. Ik keek naar beneden en in gedachten zag ik al een kind naar beneden vallen en vroeg me af of de boom of het zonnescherm beneden hun val zou breken en of ze de val zouden overleven. Dit gaf mij een misselijk gevoel. Mijn kleindochter vroeg of ik haar wilde optillen om naar het uitzicht te kijken en ik zei tegen haar dat ik dat niet fijn vond omdat het zo hoog is.
Ik zei tegen mijn dochter dat ze vooral heel goed moet opletten dat ze niet gaan klimmen waarop zij zei dat ze dat heus niet zullen doen. Door mijn angst vertrouw ik niet op haar en toen ik vanavond wegging dacht ik direct weer aan die balkonnetjes.
Gedachten die bij me opkwamen waren onder meer: ik moet het op haar hart drukken heel goed op te letten en tegen de kinderen zeggen dat ze nooit mogen klimmen en hierin zag ik dat zo alleen maar mijn angst aan het projecteren ben.
Ik heb al heel lang hoogtevrees, misschien al vanaf mijn vroege kinderjaren, maar ik kan het me niet precies herinneren. In een kabelbaan zitten vind ik niet leuk en ik probeerde altijd mijn angst te overwinnen door het toch te doen. Een reuzenrad op de kermis heb ik altijd vermeden.

Als ik met de bus naar huis rijdt klimt hij zo’n 500 m en af en toe kijk ik in de afgrond en fantaseer dat de bus naar beneden stort en hoe zo’n dood zou zijn. Ook moet de bus altijd op een klein pleintje draaien waar hij achteruit moet steken en maar een paar meter overhoudt om te draaien en waar de afgrond een omheininkje heeft van zo’n 40 cm hoog. Ik haal altijd opgelucht adem als hij weer veilig is rondgedraaid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben hoogtevrees te hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als ik op grote hoogte ben in gedachten te participeren wat er zou gebeuren als ik val, zou ik mijn val kunnen breken of zou ik het wel overleven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als ik met mijn kleindochters ergens op grote hoogte sta op een balkon of een ander punt waar je vanaf zou kunnen vallen in gedachtes te participeren van zouden ze het wel overleven of zouden ze hun val ergens kunnen breken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als ik op een plek sta waar ik naar beneden kan vallen te denken hoe het zou zijn om zo dood te gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als ik in de bus zit en hij moet vlak bij een afgrond een rondje draaien bang te zijn dat hij door zijn remmen trapt of in een verkeerde versnelling komt en zo naar beneden kan storten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als ik in de bus zit en hij heeft zijn draai gemaakt opgelucht te ademen als we weer rechtdoor kunnen rijden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn in een kabelbaan te zitten omdat ik bang ben dat het voertuig kapot gaat en naar beneden valt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn om in een reuzenrad te gaan omdat ik denk dat het karretje los laat en ik naar beneden val.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben steeds als ik op grote hoogte ben fantasieën heb naar beneden te vallen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben al vanaf mijn kindertijd angst te hebben dat ik van een hoge plek naar beneden kan vallen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat mijn kleinkinderen gaan klimmen over het balkon en naar beneden kunnen vallen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in de gedachte te participeren dat als ik naar beneden kijk ik ga inschatten of ze hun val kunnen breken door een boom of een zonnescherm.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken als ik naar beneden kijk of de kinderen die zouden vallen dit kunnen overleven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben na mijn vertrek uit de flat nog steeds aan de balkonnetjes te denken waarin er weer angst opkomt dat er niet goed op de kinderen wordt gelet en ze misschien gaan klimmen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat mijn dochter niet goed oplet en de kinderen over de balkonnen laat klimmen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben angst voor hoogte en vallen op mijn dochter en kleindochters te projecteren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben misselijk te worden bij de gedachte dat de kinderen op de 4e etage wonen en misschien naar beneden kunnen vallen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben misselijk te worden bij de gedachte/angst te denken dat kinderen op de 4e etage eerder naar beneden vallen dan op de 1e etage.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben angst voor de dood voor mijzelf, mijn kinderen of kleinkinderen te hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bij mezelf een energetische reactie voort te brengen die mijn lichaam schade toebrengt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me te identificeren met mijn hoogtevrees en niet hier in mijn lichaam als de adem aanwezig te zijn maar alleen maar in de mind met gedachtes/gevoelens en emoties.

Ik stel mezelf ten doel als ik bemerk dat er een angst ontstaat om naar beneden te vallen of dat mijn kinderen/kleinkinderen naar beneden kunnen vallen te stoppen en te ademen waarin ik me realiseer/zie/begrijp dat ik mij zelf schade toebreng en mijn angsten projecteer op anderen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

