dag 82 een email

emailGisteren kreeg ik een sms’je van mijn dochter met de mededeling: lees even je mail. Direct op dat moment voelde ik een grote angst in me opkomen. Ik voelde angst voor slecht nieuws en associeerde dit met een uitspraak van een hoger beroep dat wij binnenkort verwachten. De uitspraak is gepland op 10 oktober dus was er geen reden om te geloven dat er al iets bekend zou zijn. Tijdens het openen van mijn email gingen er allerlei gedachten door mijn hoofd van zou ze iets uit Nederland gehoord hebben? Wat kan er mis zijn? Ik voelde een zwaar gevoel op mijn borst en probeerde me gewaar te zijn van mijn adem, hetgeen nauwelijks lukte. Uiteindelijk bleek er niets bijzonders te staan in de mail. Vannacht droomde ik dat de hele zaak niet goed was afgelopen en besefte ik dat ik er gisteren ook over had kunnen schrijven maar geen zin had gehad om deze angst aan te pakken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn om slecht nieuws te horen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bij de woorden “je hebt mail” al gelijk het allerergste te denken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn slecht nieuws te horen die met de toekomst van mijn kleinkinderen te maken hebben, waarvan ik nu denk dat ze veilig zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat justitie zou kunnen bepalen dat mijn dochter en kleinkinderen terug naar Nederland zouden moeten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben jarenlang met een angst rond te lopen dat iemand kan bepalen dat ze hun vader zouden moeten zien/bezoeken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben angst te voelen dat er iets verschrikkelijks met mijn kleinkinderen zou kunnen gebeuren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben angst/boosheid te voelen als ik berichten lees dat kinderen op de wereld ten prooi vallen aan mishandeling, honger en andere wreedheden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben sinds dat we verdenking van misbruik hebben tegen de vader van L niemand meer te vertrouwen met mijn kleindochters.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een benauwd gevoel op mijn borst te krijgen als gevolg van de angst die ik voelde toen ik las dat ik een email had gekregen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben door deze energetische lading van angst mijn lichaam schade te berokkenen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben zoveel angst te ervaren en te denken dat ik te geblokkeerd was om er iets over op te schrijven wat me misschien wel een rustiger nacht had bezorgd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben door mijn angst te willen geen ruimte te maken direct hierover te gaan schrijven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben toen de gedachte opkwam om hierover te schrijven te denken dat ik niets wist om op te schrijven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben met een opgekropte angst naar bed te zijn gegaan en hier vervolgens in mijn dromen mee verder te zijn gegaan.

Ik stel mezelf ten doel als ik een reactie bij mezelf observeer deze dezelfde dag uit te schrijven en wanneer er een gedachte opkomt van niet belangrijk of ik weet hierover niets te schrijven te stoppen en te ademen.

Ik stel mezelf ten doel als ik angst voel bij nieuws omtrent de uitspraak van het hoger beroep of bij gedachten aan deze rechtszaak te stoppen en te ademen en indien nodig hier verder over te schrijven.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

