dag 80 Zelfvergevingen mbt taalprobleem/meningen

discIk vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben allerlei meningen, vooroordelen te hebben ten opzichte van Kroaten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben met mijn meningen en oordelen een ander volk te vergelijken met mijzelf, terwijl ik in een andere land, met andere gewoontes, andere omstandigheden en een ander programma ben opgegroeid en waarbij ik anderen discrimineer alleen maar omdat we een andere herkomst hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken/realiseren/voelen dat de gewoonten die mij zijn aangeleerd in mijn eigen land beter zijn dan de gewoonten die de mensen hier hebben aangenomen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben andere volkeren, zoals Kroaten niet als een en gelijk te zijn op basis van het vergelijk dat ik maak met mijn aangeleerde / gekopieerde gedrag van mijzelf en hierbij te denken dat mijn gewoontes beter zijn dan hun gewoontes, terwijl het allemaal gewoontes zijn die wij voor waar hebben aangenomen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat er bij mezelf een hoogmoed ontstaat omdat ik in een ander land geboren ben met andere gewoontes en levensvisie waarin mijn bereik tot informatieverkrijging veel groter is en er een groter gevoel van vrijheid tot spreken van meningen is verkregen dan hier.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat ik het uiterlijk van vrouwen vergelijk volgens mijn eigen standaard en hierover een mening heb en dat ik hierin hetzelfde doe wat de vrouwen hier doen en hiermee discriminatie toepas door mijzelf als beter dan de rest te beschouwen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf als meer of minder te zien ten opzichte van vrouwen die hun uiterlijk als het belangrijkste beschouwen en hiermee mijzelf verbind met mijn eigen onzekerheid over mijn uiterlijk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn uiterlijk als belangrijk te zien omdat ikzelf ook beïnvloed ben door programmering van media/mode en daar nog lang niet los van sta.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken / zien dat de mensen hier niet weten wat gezond voedsel is en kinderen volstoppen met junkfood en hierin mezelf niet heb toegestaan en geaccepteerd zelf altijd even gezond te eten en ook mijn kinderen en kleinkinderen voedsel te geven dat een “goed” gevoel geeft zoals ijsjes, zoetmakertjes die mij vervolgens hun dankbaarheid schenken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me te ergeren aan hun angst dat er een ongeluk met kinderen kan gebeuren als ze rennen en hierin de verbinding leg met mijn eigen angst dat ze vallen of oversteken, waarbij ik mijn angsten projecteer op de kinderen zodat dit generatie op generatie wordt doorgegeven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te worden als mijn kleinkinderen allerlei zoutjes en snoepjes op het strand worden aangeboden wat ze in dankbaarheid aannemen en waarin ik mezelf heb toegestaan en geaccepteerd bij mezelf een tekortkoming te zien in uitleg en opvoeding en een oordeel vel naar andere ouders en hun onwetendheid over goed voedsel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me te ergeren aan het feit dat Kroaten er heel schoon met netjes gestreken kleding uitzie omdat dit niet correspondeert met mijn levensstijl, normen zoals ik dit gekopieerd heb van mijn ouders en voorgaande generaties.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat uiterlijk belangrijk is voor de mensen hier omdat dit voortkomt uit de mind, waarbij het fysieke als onbelangrijk wordt gezien, terwijl ik dagelijks zie dat ikzelf continu in mijn mind zit en me dus niet gewaar ben van mijn lichaam en dus uiteindelijk hetzelfde doe.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het voorkomen van aanraking van bacteriën en virussen door middel van handen wassen etc overdreven is, terwijl ik dit zelf niet goed heb onderzocht en alleen op basis van mijn eigen programmering reageer door te denken dat als ik in aanraking kom met bacteriën en virussen ik een immuniteit opbouw.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me te ergeren aan de religie hier en de manier waarmee mensen zich willen onderscheiden van andere religies, waarbij ze sinds de laatste oorlog kruizen dragen, hun kinderen laten dopen, aan het eind van iedere zin “dank god”zeggen, waarin ik zie dat dit alleen maar angst is, verkondigd door de kerk en waarin ik mezelf heb toegestaan en geaccepteerd zelf jarenlang gedacht te hebben dat er een hogere macht is die de boel hier op aarde bestuurt en nu weet dat ikzelf verantwoordelijk ben voor het leven zelf wat me doet beseffen dat zelf-eerlijkheid een grote, nog lang niet afgemaakte taak is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me te ergeren aan het uiting geven van bezit hier, zonder enige empathie met de armoede die er heerst, waarin ik zie dat alleen een gegarandeerd inkomens gelijkheidssysteem hieraan een einde kan maken, want ook deze uiting is gebaseerd op angst en waarin ik mezelf heb toegestaan en geaccepteerd bij mezelf dezelfde angst te ontdekken om niet te kunnen overleven.

Wordt vervolgd

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

