dag 71 Kinderen en problemen

omaa“My daughter came over yesterday and I could see that she was upset.  At first she did not say very much and I did not push her.  In the past I would have tried to coddle her or even try to ‘save’ her, trying to ease her pain to make her feel better. ”

http://christineannhansen.blogspot.com/2013/09/day-395-witness-statement-desteni-and.html

Bij het lezen van bovenstaande blog kreeg ik een reactie, omdat ik weet dat ik dagelijks bezig ben mij te identificeren met de problemen van mijn dochter, kleindochters en zoon. Ik wil hun helpen, hun problemen oplossen, ondersteunen, hen gelukkig maken, hen gelukkig zien, alle ellende uit hun hoofd praten, met goede ideeën komen, zorgen dat ze niets tekort komen, vertroetelen, verwennen, kortom de goede moeder uithangen.
Waarom wil ik de goede moeder uithangen? Waarschijnlijk omdat ik weet dat ik dat niet ben en ook niet kan zijn omdat ook ik, als alle andere moeders een voorgeprogrammeerd wezen ben en slechts mijn ouders, grootouders en wie weet hoeveel generaties meer vertegenwoordig in het doorgeven van hun gewoontes, denkwijzen, gevoelens, emoties. Ik zie in mezelf ook een grote bemoeizucht, wil alles horen en zien. Ik denk dat ik het altijd beter weet en kom vaak met ongevraagde adviezen. Ik denk ook dat ze niet zonder mij kunnen, dat ik ze mijn hele leven voor van alles en nog wat moet beschermen.
Waarom denk ik dat? Wil ik dat ze niet zonder mij kunnen. Wil ik onmisbaar zijn? Wil ik belangrijk zijn? Wil ik een bevestiging of een erkenning van mij als wezen?
Ik ontdek hierin een onzekerheid over het moeder- en grootmoederschap. Uiteindelijk kom ik erachter dat ik helemaal niets weet en drijf op mijn programma waarin emoties, gedachten en gevoelens een hele grote rol spelen, waarvan ik weet dat ze de energie geven om te blijven voortbestaan in dit systeem. Het idee van een goede moeder zijn of een goede oma zijn is een projectie in de geest en brengt me in de polariteit van positief en negatief, kan ik ze gelukkig maken? positief, kan ik dat niet? negatief. Al die etiketjes brengen me niet tot waar ik naar streef: een en gelijk met alles.

Morgen zelfvergevingen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

