dag 66 Gaan of blijven?

huisjeNaar aanleiding van een suggestie van mijn buddy heb ik ga/blijf lijstje gemaakt waarmee ik punt voor punt ga bekijken welke emotie/gedachte/gevoel hierbij betrokken zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn geen financiële stabiliteit te hebben als ik weg ga bij M.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn niet te kunnen overleven als ik weg ga bij M.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben  bang te zijn alleen te wonen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te weten waar ik zou moeten gaan wonen als ik weg ga, omdat ik niet terecht kan bij familie en de huurprijzen hier in dit land wegens huizentekort enorm hoog zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me veilig en zeker te voelen in ons eigen huis omdat de vaste lasten betrekkelijk laag zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me veilig en zeker te voelen in ons eigen huis met tuin omdat we hier ook groenten en aardappelen kunnen verbouwen wat weer aanzienlijk scheelt in het dagelijks budget.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me eenzaam en verlaten te voelen in dit dorp omdat het afgelegen is zonder winkels en 45 minuten rijden van de stad.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te genieten/het te idealiseren van wonen in de stad omdat het dan makkelijk is de dagelijkse boodschappen te doen en contact te maken met andere mensen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik stabieler zal zijn in een omgeving waar ik zonder M leef.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat als ik op mezelf ga wonen niet meer gekwetst, boos, verdrietig en teleurgesteld kan worden door M.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik een fijner en rustiger leven zal hebben als ik op mezelf woon in de stad.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik gehecht ben aan mijn eigen meubels, keukengerei, spullen die ik uit Nederland hier naar toe heb genomen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik bang ben mijn zoon teleur te stellen als ik hier weg ga omdat hij een paar keer per jaar op vakantie komt en ook een belangrijke bijdrage aan de bouw van dit huis heeft geleverd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat als ik hier weg ga ik mijn zoon niet meer kan ontvangen zoals ik dit nu doe.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken als ik op mezelf woon ik niet meer hoef te bakkeleien op welke manier M zijn geld uitgeeft.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat als ik op mezelf woon ik over mijn eigen geld kan beschikken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat als ik besluit weg te gaan dat er een conflict ontstaat over de verdeling van het geld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als ik dit huis verlaat ik me verder geen zorgen hoef te maken over de gebreken/vochtproblemen van dit huis en de kosten die dit met zich meebrengen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat het verkeerd afloopt met M als ik hem verlaat.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me verantwoordelijk te voelen voor M.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me angstig te voelen om de onvoorspelbare reacties die ik altijd krijg als ik met iemand praat over de telefoon of skype.

Ik stel mezelf ten doel als ik een beslissing wil nemen over blijven of weggaan te stoppen en te ademen en me te realiseren dat ik niet over een nacht ijs wil gaan en te zijner tijd een weloverwogen beslissing zal nemen.

Ik stel mezelf ten doel zolang als ik met M samenwoon niet op zijn nukken te reageren maar te stoppen en te ademen en stabiel te zijn.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op dag 66 Gaan of blijven?

  1. Miranda de Haas zegt:

    Fijne ondersteuning zo’n lijst maken voor jezelf. Stap voor stap naar een weloverwogen keuze toewerken en daar dan stabiel in staan, heel cool!

  2. een veertiger zegt:

    Cool Marja, handen en voeten geven aan je emoties en gevoelens om zo beter in jezelf te zien wat nu echt het struikelblok is van het in cirkeltjes ronddraaien wat betreft blijf ik of ga ik. Alhoewel het uitschrijven al als beangstigend over kan komen en als een stap in welke richting dan ook voelt, je kan pas die stap zetten als je alles in kaart hebt gebracht, en dat is zo cool aan het schrijven. Het is een echt hulpmiddel!

Geef een reactie

