dag 58 energetische lading

truthgespannenIn Nederland had in een vriendin waarmee ik lief en leed deelde. We maakten vaak uitstapjes, aten samen, hadden kaartavondjes met andere vriendinnen. Ik zag haar een half jaar geleden voor het laatst en had al een beetje laten vallen dat ik met Desteni had kennis gemaakt. We spraken af om af en toe te skypen, wat er niet van was gekomen. Een paar dagen besloot ik haar een mailtje te sturen met wat updates over ons leven hier en hierin vertelde ik dat ik gestart was met zelfvergevingen. Hierbij zei ik dat het een lang proces was maar dat ik al meer kon zien hoe de geest werkte en dat er al veel angsten zichtbaar waren. Stiekem hoopte ik haar interesse te wekken en was ook erg nieuwsgierig naar haar antwoord.

Nadat ik al een paar keer mijn mail had gecheckt op berichten van haar, zag ik vandaag haar naam verschijnen en een opgewonden gevoel maakte zich van mij meester terwijl ik haar antwoord las. Zij vertelde hoe het ging bla bla bla en hoopte voor me dat ik mijn angsten van me af kon schudden en weer van meZelf kon genieten. Ik voelde nog steeds een opgewonden, benauwd gevoel op mijn borst dit lezende en een grote teleurstelling. Al ademend (maar nog steeds met een energetisch druk) besefte ik dat ik hierover moest schrijven en nu iets later zie ik dat ik een bevestiging zoek bij iemand die totaal niet snapt waar dit over gaat en waarschijnlijk ook helemaal geen zin heeft om hierin te duiken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij het schrijven van mijn email aan mijn vriendin te verwachten dat ze enthousiast zal raken van mijn bericht dat ik met zelfvergeving ben begonnen en aan mij zal vragen waar ze de informatie kan vinden om dit ook te kunnen gaan doen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te verwachten bij het schrijven in mijn email over desteni dat mijn vriendin mijn deelname interessant zal vinden en mij zal bedanken dat ik desteni ook voor haar heb ontdekt. (lol)

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te verwachten dat mijn vriendin mij als zeer slim en intelligent zal zien omdat ik door de sluiers van bedrog van religie en spiritualiteit ben gebroken en de waarheid heb ontdekt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat in mijn vriendin een medestander te zien.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in te zien dat het moeilijk is om haar als vriendin te zien op de zelfde manier als vroeger omdat we nu anders in het leven staan door mijn deelname aan Desteni.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te oordelen dat mijn vriendin me bericht op een oppervlakkige manier beantwoordt en hierbij te denken dat zij met haar positieve kijk een mooie weergave geeft van haar leven zoals het nu is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij het checken en lezen van email van haar een energetische druk te voelen op mijn borst en mijn hart te voelen bonken van opwinding.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam zoveel geweld aan te doen door verwachtingen die ik heb van iemands reactie op mijn Desteni-proces.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn heftige emotionele reactie op de email van mijn vriendin niet te kunnen bedwingen door mijn aandacht op de adem te vestigen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn vriendin en mijzelf niet als een en gelijk te kunnen zien omdat we anders over het leven denken.

Ik stel mezelf ten doel geen verwachtingen meer te hebben wanneer ik iemand vertel van mijn proces met Desteni en wanneer ik zie dat dit een gedachte/gevoel/emotie opwekt dan stop ik en adem en realiseer/begrijp/zie ik dat niemand anders mij hoeft te bevestigen/goedkeuren maar dat ikzelf de leiding heb over mijn weg naar leven in eenheid en gelijkheid met het gereedschap en buddy die mijn beschikbaar zijn gesteld.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op dag 58 energetische lading

  1. ja goeie. Over deze:
    “Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn heftige emotionele reactie op de email van mijn vriendin niet te kunnen bedwingen door mijn aandacht op de adem te vestigen.”
    ‘bedwingen’ is niet het doel. Door in de adem te blijven kunnen we voorkomen dat we participeren in reactiepatronen als we die eenmaal zelfvergeven hebben.
    Eenvoudige reacties kunnen we mogelijk in/door de adem vergeven. En anders is uitschrijven de aangewezen weg, met punt voor punt zelfvergeven, waarna we in de praktijk in de adem kunnen zien te blijven en door de eventueel nog opkomende reactie-gewoonten heen ademen tot we geheel stabiel staan in de situatie.

Geef een reactie

