dag 48 Niet aan mijn doelstelling kunnen houden

slapenEen poos geleden heb ik geschreven over het kritiek uiten op mijn dochter en mezelf ten doel gesteld hiermee te stoppen. Gisteren deed ik precies hetzelfde, ik uitte kritiek op haar manier van opvoeden omdat het me niet lukte haar kinderen in slaap te krijgen en ik het gevoel had de hele avond met kinderen in bed te moeten liggen tot ze slapen.  En dat was haar schuld want zij kan ze niet aanleren om gewoon naar bed te gaan en te slapen. Ik weet dat het onzin is om dit te denken, kinderen zijn geen robots en ze heeft het al zwaar genoeg met die kleintjes. Dit is een punt wat ik verder moet onderzoeken en het zal het volgende onderwerp zijn wat ik ga kiezen voor de DIP PRO cursus die ik onlangs ben gestart.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik weer kritiek had op de opvoedingstechniek van mijn dochter, terwijl ik mezelf hiervoor heb vergeven en mezelf ten doel heb gesteld te stoppen en te ademen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in een emotie van boosheid, verdriet en frustratie terecht te komen om dat ik een uurtje met de kinderen in bed heb gelegen zonder dat ze in slaap vallen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben ongeduldig te zijn als ik naast ze lig te wachten tot ze in slaap vallen, terwijl het mij niet lukt op mijn ademhaling te letten en me toch weer laat vangen door de mind.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken als ik lig te wachten naast de kinderen tot ze in slaap vallen dat dit zonde van mijn tijd is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het allemaal aangeleerd gedrag is van mijn dochter aan haar kinderen omdat ze niet alleen willen slapen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben terwijl ik zelf heb voorgesteld om naast ze te gaan liggen toch boos te zijn dat het zo warm is in haar appartement en dan afgunstig te zijn op haar omdat ze gezellig buiten zit met haar vriend op het terras.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me zelf nog kinderachtiger te gedragen dan twee kinderen van 2 en 4 jaar die niet alleen willen slapen in plaats van een ouder, beschermend persoon te zijn voor hun.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te worden als ze willen plassen, drinken of eten als ze eenmaal in bed liggen omdat ik denk dat ze me in de maling nemen door smoesjes te verzinnen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat kinderen om een bepaalde tijd moeten slapen zodat wij ouderen wat aan onze avond hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te kunnen ontdekken wanneer het punt bereikt is dat kinderen naar bed moeten worden gebracht en waarin ik me vergeef mezelf te hebben toegestaan en geaccepteerd in de war te zijn geraakt door andere gewoontes in een warm Zuid-Europees land waar de kinderen veel later naar bed gaan.

Ik stel mezelf ten doel het punt kritiek naar anderen en naar mezelf beter te onderzoeken wanneer daarvoor de gelegenheid is in de DIP-PRO cursus.

Ik stel mezelf ten doel voortaan de kinderen met geduld en aandacht naar bed te brengen en niet met een vooropgezet idee dat ontstaan is in mijn mind over de duur hiervan.

Ik stel mezelf ten doel wanneer ik enige emotie van boosheid, ongeduld, frustratie bemerk bij het liggen naast de kinderen te stoppen en te ademen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

