dag 47 Bezoek aan de dokter

dokterVandaag bezocht ik op aanraden van mijn man een huisarts omdat ik al een paar weken aan het hoesten ben. Zelf ben ik er niet ongerust over maar hij wilde graag dat ik ging. Ook heb ik de laatste tijd wat last van mijn rechter duim. Ik heb dit gegoogeld en kwam tot de conclusie dat dit artroseverschijnselen zijn. Hiervoor heb ik bij de apotheek wat supplementen gekocht, waarmee goede resultaten lijken te worden behaald.

Omdat mijn man ook een afspraak had bij dezelfde huisarts had en zij constateerde dat zijn bloeddruk te hoog was, nam ik van de gelegenheid gebruik om mijn bezorgdheid uit te spreken over zijn angsten en boze reacties. Ik vertelde haar dat ik vermoed dat hij te weinig medicatie slikt en dat een half tabletjes extra hem misschien rustiger zou maken, wat waarschijnlijk ook invloed kan hebben op zijn bloeddruk. Ik ben zelf erg gekant tegen medicijngebruik maar leven met iemand die zo angstig en boos is, is een zware opgave.

Later vroeg ik ook aan haar of mijn diagnose klopte en dit kon zij bevestigen. Zij vroeg of ik mijn duim de laatste tijd veel gebruikt had, hetgeen ik ontkende. Later thuis gekomen wist ik ineens waar de slijtage vandaag kan komen. De laatste jaren heb ik veel gebreid en gehaakt voor de kleinkinderen en voor mezelf. Dit kon ik me tot mijn grote ontsteltenis bij de dokter helemaal niet herinneren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me niet te kunnen herinneren mijn duim meer dan anders gebruikt te hebben toen de dokter me dit vroeg.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn man in het gesprek met de dokter belangrijker te vinden dan na te denken over mijn eigen lichamelijke ongemakken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn eigen lichamelijke conditie op een tweede plaats te zetten ten opzichte van de lichamelijke/psychische conditie van mijn man.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de lichamelijke conditie van anderen veel belangrijker te vinden dan mijn eigen lichamelijke conditie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam als iets onbelangrijks te ervaren en te denken dat het zichzelf kan herstellen terwijl mijn lichaam aan slijtage onderhevig is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de laatste jaren heel veel gebreid en gehaakt te hebben met als doel objecten te maken die door anderen kunnen worden geprezen omdat het vaak veel mooier is kwalitatiever dan wat in winkels te koop is en hierbij niet te hebben gezien dat ik hierdoor mijn handen te veel belast heb met als gevolg hiervan slijtage.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam ondergeschikt te ervaren aan mijn geest.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam verwaarloost te hebben door er weinig aandacht aan te besteden en alleen maar naar resultaten te kijken van de producten die mijn lichaam voortbracht.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben lange tijd gedacht te hebben dat bewustzijnsgroei ervoor zorgt dat het lichaam intact blijft.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me jarenlang met bewustzijnsverhoging (wat dat dan ook moge zijn) bezig te hebben gehouden en mijn lichaam te veronachtzamen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door mijn werk in een ziekenhuis een wantrouwen te hebben opgebouwd naar de medische wereld in het algemeen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat alle medicijnen uit de farmaceutische industrie per definitie slecht voor de mens zijn.

Ik stel mezelf ten doel me meer gewaar te worden van mijn lichaam in fysieke bezigheden en me meer gewaar te zijn van de adem en bij fysieke inspanning mijn grenzen te onderzoeken zonder alleen maar gericht te zijn op resultaten.

 

Ik stel mezelf ten doel wanneer ik zie dat ik uit ben op een resultaat van een fysieke handeling, dan stop ik en adem en besef dat mijn lichaam veel belangrijker is dan het product dat wordt voortgebracht.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

