dag 41 Kinderen en kleinkinderen vervolg

kinVandaag ging het gewoon heel soepel met de kleinkinderen en dat is een gevolg van de zelfvergevingen van gisteren. Ik kon mezelf beter gadeslaan en zag zeker nog wel wat verbeterpunten. Toen de jongste, die sinds kort zindelijk is een paar keer op de grond plaste, hoorde ik wat irritatie in mijn stem. Toen de oudste met water aan het kledderen was en grote plassen water had gemorst in de gang en dit niet wilde opruimen hoorde ik ook wat boosheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me zelf een slachtoffer te vinden toen ik steeds de plasjes en een keer een poepbroek moest opruimen van mijn jongste kleindochter terwijl ze eigenlijk al zindelijk is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te worden toen ik steeds de plasjes en een keer een poepbroek moest opruimen van mijn jongste kleindochter terwijl ze eigenlijk al zindelijk is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf een slachtoffer te vinden dat ik steeds de rommel van mijn oudste kleindochter moet opruimen, en dat zij dat hoort aan mij en me daarin niet wil helpen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben geirriteerd te zijn steeds de rommel van mijn oudste kleindochter moet opruimen, en dat zij dat hoort aan mij en me daarin niet wil helpen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken als ik steeds met de rommel en plasjes en poepjes bezig ben ik dan een slachtoffer ben, niet toekom aan andere zaken, terwijl die helemaal niet belangrijker zijn en bang ben dat ik te moe wordt van het de hele tijd heen en weer rennen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik me schuldig voel als ik geen warme maaltijd kan koken terwijl ze daar soms helemaal niet van willen eten en ik ze ook gezond kan voeden met noten, vruchten, en kaas.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben geïrriteerd te zijn toen de de twee broers op de bank zaten tv kijken en ik met de oudste naar beneden kwam omdat ze nog niet kon slapen en moest rennen naar haar zusje omdat die wakker was geworden en huilend op de gang stond.

Er kwamen ook nog gedachten op over het verleden:

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik mij schuldig voel naar mijn kinderen die vaak de dupe zijn geweest van ruzie tussen mijn man en mij en getuige geweest van mijn en zijn emotionele uitbarstingen en daardoor voor het leven beschadigd zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me steeds bewust te zijn geweest van de ernst van al die emotionele uitbarstingen tussen mijn man en mijzelf en de gevolgen voor onze kinderen maar er geen invloed op kon hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik door die emotionele uitbarstingen een waardeloze moeder ben en er dus ook voor gezorgd heb dat mijn dochter geen goede moeder kan zijn.

Ik stel mezelf ten doel als ik zie dat ik me een slachtoffer voel, geirriteerd of boos ben door het werk dat de kleinkinderen mij verschaffen, dan stop ik en adem en realiseer me dat alle rommel de tijd hebben om opgeruimd te worden en kinderen zelf belangrijker zijn.

Ik stel mezelf te doel als ik herinneringen heb aan mijn eigen moederschap met verwijten naar mezelf, dan stop ik en adem en realiseer me dat het geen zin heeft om schuldgevoelens te hebben, die slechts een energie genereren in mijn lichaam en mij niet hier brengen in mijn fysiek.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

