dag 39 Een gast in huis

images-2Gisteravond is mijn zwager uit Australie aangekomen om hier de vakantie door te brengen, Hij logeert bij ons. Hoewel hij  om 1600 uur geland was kwamen mijn man en hij rond 1800 uur thuis omdat ze nog een biertje gedronken hadden. Ze waren aangeschoten en ik maakte eten klaar voor ze.

Mijn zwager was teleurgesteld dat ik niet een glas wijn meedronk en bleef maar aandringen, dit natuurlijk om zijn eigen drankgedrag te vergoelijken. Op een moment zag ik mijn vader voor me zoals hij vaak aangeschoten thuis kwam.

De verdere avond bleef hij Engels met mij praten terwijl mijn man dit niet goed  verstaat in plaats van zijn moedertaal met mijn man.

Ik vond het een vermoeiend avond  omdat hij ten eerste  bagatelliseerde dat zijn zuster die hier ook woont in armoede leeft en ten tweede steeds aan het oordelen was over zijn broer. Ik zei dat als hij hier was blijven wonen in plaats van jong te emigreren precies hetzelfde zou zijn.  Hij schijnt hier 6 weken te blijven terwijl ik dacht dat hij maar 4 weken zou logeren. Vanmorgen werd ik met een grieperig gevoel wakker, had een enorme slaap en zie dat dit veroorzaakt wordt door een weerstand die ik zelf heb opgeworpen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik geïrriteerd was toen mijn man en zwager aangeschoten thuis kwamen en ik nog eten voor ze klaar moest maken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik  beleefdheid in acht neem om eten voor ze te koken en het niet normaal vind om aangeschoten thuis te komen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat het me verdrietig maakte mijn vader in mijn zwager te zien zoals hij vaak aangeschoten thuis kwam.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat het me irriteerde dat mijn zwager probeerde met mij te roddelen over zijn zus en broer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat het me boos maakt dat hij ontkent dat zijn zus in armoede leeft, alleen maar om te voorkomen om medelijden met haar te krijgen en dan geld aan haar te moeten geven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn dat mijn zwager een luxe, overvloedig leven leidt in Australie en niet zijn familie wil helpen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat het me boos maakt dat mijn man zijn benen uit zijn lijf loopt om het zijn broer zo leuk mogelijk te maken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat  ik mijn zwager suf en dom vindt omdat hij niet snapt dat anderen misschien minder geld hebben om te besteden en zijn ogen daar voor sluit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat mijn man hem de hele tijd gaat trakteren omdat hij zijn broer verafgood en dat mijn zwager dit ook gewoon laat gebeuren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben  verdrietig te zijn dat mijn man veel meer houdt van zijn broer dan van zijn eigen kinderen en naar hem kijkt als een klein jongetje dat opkijkt naar zijn vader.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me te irriteren aan het feit dat mijn zwager maar bleef aandringen dat ik een glas wijn met hem zou drinken en in ieder geval een keer tijdens zijn vakantie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat heel vaak ruzie met mijn man te hebben gehad als hij aangeschoten thuis kwam omdat hij na zijn werk nog iets had gedronken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat mijn zwager nare herinneringen aan mijn vader naar boven haalt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat hij een herinnering bij me naar boven haalt van een dronken vader die thuis komt, in een stoel ploft en dat mijn moeder de keuken ingaat om zijn eten op te warmen en dat hij smakkend zijn bord leegeet waarna hij luid snurkend in slaap viel in zijn stoel en waarin ik me vergeef dat ik mijn vader hierom haatte.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben er tegenop te zien dat mijn zwager 6 weken blijft logeren in ons huis.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik de hele avond met mijn man en zwager in de huiskamer ben blijven zitten uit beleefdheid terwijl ik veel liever naar mijn eigen kamer was gegaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik me na het zeggen van deze zelfvergevingen nog steeds fysiek slecht  voel.

Ik stel mezelf ten doel me niet te irriteren of me boos te maken om zijn kletspraat en drinkgedrag en als ik me irriteer, boos maak of er enige emotie, gevoel of gedachte opkomt dan stop ik en adem.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op dag 39 Een gast in huis

  1. mooi to the point. Deze: “Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat hij een herinnering bij me naar boven haalt van een dronken vader die thuis komt, in een stoel ploft en dat mijn moeder de keuken ingaat om zijn eten op te warmen en dat hij smakkend zijn bord leegeet waarna hij luid snurkend in slaap viel in zijn stoel en waarin ik me vergeef dat ik mijn vader hierom haatte.”
    Suggestie om ‘Haat’ te schrijven, omdat je het verleden hier brengt in het moment waarin je het vergeeft.
    Is dit iets voor je, in de trant van: Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te belasten met de emoties die ik erdoorheen laat gaan als ik de avond tegen m’n zin in hun gezelschap blijf.

Geef een reactie

