dag 38 Sponsorship

geldIn het verleden heb ik ongeveer 15 jaar op de school voor filosofie gezeten. Hiervoor heb ik maandelijks cursusgeld betaald, het begon met iets van 50 euro, later toen ik bij de gevorderden zat werd dat ongeveer 170 euro. Ik vond het geen probleem om dat te betalen want het was immers voor mijn ontwikkeling en ieder in het gezin zou er beter van worden. Wij werkten beiden dus ik kon het me permitteren. Ook betaalde ik geld voor het ontvangen van een mantra en de werkweekenden die we samen hadden moesten ook betaald worden. Uiteindelijk heeft het me niets gebracht.

Later heb ik ook een ademhalingscursus gedaan, Krya Yoga, waarvan ik ook dacht het me zou ondersteunen om van mijn emoties af te komen. Ook dit kostte geld op een moment dat we veel minder geld hadden.

Nu sta ik voor een volgende beslissing, hoeveel kan ik maandelijks missen om de DIP PRO cursus te volgen. We leven met 5 personen van een pensioentje, waarvan ik maandelijks ook iets opzij wil leggen voor reserves. Ons huis is ’s winters vochtig en er is nog veel geld nodig om het af te maken. Verder is dit onderwerp onbespreekbaar geworden thuis en als ik maandelijks iets wil betalen zal dit in het geheim moeten gebeuren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben 15 jaar lang cursusgeld te hebben betaald voor mijn ontwikkeling terwijl me het niets heeft gebracht.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben aan diverse andere spirituele cursussen geld te hebben uitgegeven zonder resultaat.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben heel veel spirituele boeken te hebben gekocht omdat ik dacht dat ze me richting in mijn leven zouden kunnen geven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het niet eerlijk te vinden tegenover de andere gezinsleden als ik cursusgeld voor de DIP PRO cursus ga betalen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn maandelijks niet genoeg geld over te houden voor primaire levensbehoeften voor ons vijven als ik voor de DIP PRO cursus ga betalen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn weer een financiële verplichting op me af te roepen door een afspraak te maken om de DIP PRO  cursus te gaan volgen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf het niet te gunnen geld voor mezelf uit te geven voor een cursus terwijl we allemaal voorzichtig zijn om geld uit te geven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben geen beslissing te kunnen nemen hoeveel geld ik maandelijks kan missen voor de DIP cursus.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben nu al nauwelijks geld aan mezelf uit te geven omdat ik bang ben in de toekomst tekort te komen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn een vrek of egoïst te zijn door sponsorship aan te vragen voor de DIP cursus omdat anderen tijd een mij gaan besteden en ik hier niet geld aan kan uitgeven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben maar helemaal af te zien van aanvraag voor de DIP cursus omdat ik geen beslissing kan nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als ik beslis om maandelijks geld uit te geven aan de DIP cursus ik dit in het geheim moet doen omdat dit onderwerp onbespreekbaar is geworden.

Ik stel mezelf ten doel bij alle gedachten van – welles/nietes of hoeveel geld kan ik me permitteren – te stoppen en te ademen en stel mezelf ten doel nog eens goed naar mijn financiële situatie te kijken en te beoordelen wat de volgende stap zal zijn.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op dag 38 Sponsorship

Geef een reactie

