dag 37 Mijn haar

haarMijn haar is al behoorlijk grijs aan het worden en tot voor kort verfde ik het altijd donkerder. Ik was het vooral zat om het steeds bij te werken en niet met een grijze uitgroei te lopen. Dus besloot is het wat lichter te maken en mede door de zon is het nu op sommige plaatsen spierwit. De achterkant is nog een stuk donkerder, meer donker muisgrijs. Vanavond heb ik er nog een restje haarverf doorheen gedaan omdat ik denk dat het er dan mooier uitziet. Het liefst stop ik helemaal met dag verven, dat heb ik 10 jaar ook gedaan en ik kreeg zoveel negatieve opmerkingen dat ik besloot om weer te gaan verven. Ik baal ervan om me zo door de cosmetica industrie in te laten pakken en steeds maar met mijn haar bezig te zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn haar mooier te vinden als ik het geverfd heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben grijs haar bij mezelf niet mooi te vinden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben grijs haar bij andere vrouwen en mannen vaak heel mooi te vinden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te laten leiden door reclames en plaatjes dat het mooier is om met geverfd haar rond te lopen in plaats van het haar zijn natuurlijke kleur te laten hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben uiterlijk nog steeds heel belangrijk te vinden terwijl ik me er wel vaak aan erger hoe opgedirkt, met make-up, lange gelakte nagels en geverfd haar de vrouwen zich hier vertonen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben nog niet zo ver te zijn om helemaal geen make-up meer te gebruiken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf met een beetje make-up mooier te voelen dan helemaal zonder.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te beschadigen door allerlei chemicaliën op mijn hoofd te smeren om zo een andere kleur haar te krijgen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat door een mooie buitenkant te hebben er ook iets van binnen verandert, zoals me beter voelen met make-up en geverfd haar.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet te accepteren zoals ik nu ben en dit te wil veranderen door allerlei hulpmiddeltjes zoals verf en make-up.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet te accepteren zoals ik er uitzie en dat ik dit wil veranderen met make-up en verf, wetende dat ik alleen maar last heb van gedachten, gevoelens en emoties over mijn uiterlijk.

Ik stel mezelf ten doel me minder om mijn uiterlijk te bekommeren en me niet te laten beïnvloeden door wat anderen van mijn haar vinden en indien ik merk dat opmerkingen van anderen of ideeën over mijzelf een emotie/gedachte/gevoel teweeg brengen dan stop ik en adem, ik realiseer me dat niet alleen ik maar de hele wereld gemanipuleerd wordt door reclame.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op dag 37 Mijn haar

  1. een veertiger zegt:

    Heel herkenbaar. Mijn grijze haren beginnen ook aan een opmars, maar ik ben voornemens om lekker grijs te worden. Ik heb b.v. mijn eigen moeder nooit met grijs haar gezien. Laatst vroeg ik haar of ze nooit had overwogen om eens gewoon de boel de boel te laten en het haar niet te verven. Ze was stomverbaasd en mijn vader antwoordde: wat is dat nu voor een vraag, daar hoeft ze toch niet op te antwoorden. Wat maar weer bevestigde hoe gevoelig haar ligt. Ik vind het jammer dat we onze werkelijke leeftijd verbergen door met een rood of blond gekleurde kop door het leven te gaan, wees je fysieke zelf zou ik zeggen.

Geef een reactie

