dag 35 Familiepatronen

famiSinds een paar dagen schrijft mijn dochter zelfvergevingen en zij stuurt ze dan naar mij, in eerste instantie om ze door mij na te laten kijken, maar nu om het te delen. Zij heeft gemerkt dat het haar goed doet, maat wil zich niet binden aan een cursus.

De laatste die ze me stuurde maakte aardig wat emoties bij mij los, ze herkende bij zichzelf dezelfde patronen van haar vader en moeder, zoals mijn ergernis en ongeduld naar haar kinderen en het niet kunnen luisteren van haar vader omdat hij altijd in een droomwereld verkeert. Ook beschreef ze mijn irritaties als het huis chaotisch en rommelig is en het to do lijstje wat in mijn geest geschreven wordt. Mijn zus die mijn blogs leest reageert bijna altijd met de opmerking: dat heb ik nou ook altijd. Dit is het grootste bewijs dat we inderdaad geprogrammeerd zijn met alles van onze ouders en grootouders. En al hebben we ze gezien en willen we het veranderen het lukt niet, alleen door zelfvergeving en zelfcorrectie met behulp van de adem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn patronen die ik in mijzelf verafschuw heb doorgegeven aan mijn kinderen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik zelf de patronen van mijn vader en moeder heb overgenomen, zoals ongeduld, irritatie en het idee teveel te moeten doen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig te zijn dat mijn dochter irritaties, ongeduld en “zoveel te doen” benoemde die ze bij haar zelf zag als geërfd patroon en dat dit haar pijn doet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vaak met lede ogen te moeten aanschouwen dat mijn dochter ongeduldig of geïrriteerd is naar haar kinderen omdat ik weet dat ze dit van mij heeft doorgekregen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben heel lang met mezelf bezig te zijn geweest om mijn patronen te veranderen zonder dat dit ooit gelukt is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben alle emoties van mijn ouders die ik verschrikkelijk vond, maar ook de gevoelens die leuk waren gekopieerd te hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de ergernissen en ongeduld van mijn vader en moeder als patroon te hebben voortgezet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zoveel pijn en verdriet te hebben veroorzaakt aan mijn kinderen en kleinkinderen in het doorgeven van deze familiepatronen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door schuldgevoel over mijn patronen nog meer pijn en verdriet te hebben veroorzaakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben nog iedere dag te worstelen met patronen zoals ongeduld, irritaties, boosheid, verdriet, schuldgevoelens en angsten.

 

Ik stel mezelf ten doel als ik de patronen herken in mijzelf of bij mijn kinderen zoals ongeduld, irritaties, teveel aan het hoofd hebben, teveel te doen, dan stop ik en ga in mijn adem, ik pas zelfvergeving en zelfcorrectie toe en probeer zoveel mogelijk elkaar in het proces te ondersteunen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

