dag 30 Gelijk geld verdeling

famdramaVandaag kwam een terugkerende discussie om de hoek kijken. Ik moest wat betalingen doen met internetbankieren en zag tot mijn schrik dat er bijna niets meer op de rekening stond. Gevoelens van boosheid, verdriet, minderwaardigheid en angst komen op. Het idee ontstaat dat er nooit iets voor mij overblijft omdat mijn man een gat in zijn hand heeft. Hij heeft deze maand wat kleding gekocht, eigenlijk sinds tijden en ik zag in de kast wat flesjes olie staan voor zijn haar en huid. Hoe is het mogelijk in de wereld om het geld eerlijk te verdelen als een man en een vrouw dat niet eens kunnen? Eigenlijk weet ik niet eens zeker of mijn gedachten en gevoelens op feiten berusten, het is meer een oud gevoel van ik ben niets waard.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bijna 40 jaar lang te denken dat mijn man meer geld aan zichzelf besteedt dan ik.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos, verdrietig en angstig te zijn bij het zien van een slinkend saldo door geldopnames en het betalen van rekeningen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben angst te voelen de maand niet door te kunnen komen omdat mijn man teveel geld uitgeeft.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben altijd geprobeerd te hebben zuinig te leven maar nooit geld over te houden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn voor slechte tijden en daarom wat geld achter de hand te willen hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat het zo moeilijk op aarde wordt dat er geen geld meer is om mijn kleinkinderen te voeden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben zelf wel extraatjes aan mijn kinderen te willen geven maar niet aan mijn man.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben nooit goede afspraken te kunnen maken over het uitgeven van geld omdat we dan altijd van een discussie in een ruzie terechtkomen en dat ik dit uit de weg wil gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben eigenlijk soms makkelijk te zijn in het uitgeven van geld als het pensioen net gestort is, maar aan het eind van de maand paniekerig word.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te  denken dat ik het niet waard ben geld voor mezelf uit te geven of iets voor mezelf te kopen terwijl het wel af en toe nodig is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik niets voor mijzelf kan uitgeven omdat mijn man al zoveel geld uitgeeft aan zichzelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bijna nooit te hebben gespaard tijdens het samenzijn met mijn man omdat ik denk dat hij altijd teveel geld heeft opgemaakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat het onmogelijk is om afspraken te maken over de verdeling van het geld in verband met vaste lasten voor het huis en onderhoudskosten voor mijn dochter en kleindochters en het feit dat mijn man aow en pensioen heeft en ik slechts een aanvulling op zijn aow.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn op mijn man omdat er steeds weer rekeningen betaald moeten worden voor ons huis, zoals legalisering, tekeningen van architect, onderhoud omdat er een vochtprobleem is en dat dit ook een reden is dat we  niets overhouden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn dat het vakantiegeld gebruikt is voor het betalen van een tekening van het huis omdat het gelegaliseerd moet worden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdrietig te zijn getrouwd te zijn met een man waar geen redelijk gesprek mee mogelijk is maar waar ik mee samen moet leven gezien de omstandigheden en waar ik financieel afhankelijk van ben omdat hij aow heeft en ik daar nog geen recht op heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat als er iets met hem gebeurd zijn aow en pensioen stoppen en er geen geld meer is om van te leven voor ons, mijn dochter, kleindochters en ikzelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben in een tweestrijd te leven van gedachten, emoties en gevoelens wat betreft mijn relatie met mijn echtgenoot, omdat ik aan de ene kant financieel afhankelijk van hem ben en dus gedoemd om bij hem te blijven, waarin ik me vergeef dat ik ook medelijden met hem heb en aan de andere hem het liefst zou willen verlaten en alleen zou willen zijn.

Ik stel mezelf ten doel om te stoppen met de gedachten, gevoelens en emoties omtrent geld en de adem te gebruiken om weer in mijn lichaam te zijn in plaats van in mijn mind.

Ik stel mezelf ten doel om me niet als een onwaardig wezen te beschouwen die afhankelijk is van de grillen van haar echtgenoot maar maandelijks een klein bedrag opzij te zetten.

Ik stel mezelf ten doel bij het voelen van angst en onzekerheid die met het financiële stelsel te maken hebben te stoppen en te ademen.

Ik stel mezelf ten doel volledig achter een Gelijk Geld Systeem te staan omdat dit vrijheid en gelijkheid voor het individu bewerkstelligt.

equalm

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

