dag 23 Ik wil een hond!

boxIk ben opgegroeid met honden, we hebben thuis een paar boxers gehad. Een hond geeft liefde en trouw, maar ook verdriet. Ik herinner me onze eerste boxer die mijn vader meebracht omdat hij altijd kwam bedelen in de broodjeszaak waar hij werkte. Toen we aan hem gehecht waren kwam hij plotseling de eigenaar van die boxer tegen, die de hond terug wilde. Het was een Duitse operazanger die de hond ’s avonds buiten liet wandelen tijdens zijn werk, dat kon toen nog. Een andere boxer werd overreden toen ik een jaar of 8 was. We gingen kamperen met een grote groep familie, mijn vader en opa gingen vissen en ik zei tegen de hond, kijk een ander hondje, kan je mee spelen! Maar onze hond zag een andere hond aan de overkant van de weg en werd voor mijn ogen overreden door een auto. Het deed natuurlijk veel verdriet en gaf me een schuldgevoel. Daarna kwam er weer een boxer, die ik moest laten inslapen toen ik een jaar of 19 was. Hij leed aan kanker en jankte ’s nachts van de pijn. Later toen ik zelf een gezin had, is er nooit een hond gekomen, door het werk en de overlast van honden in een grote stad.

Nu ik al die plaatjes langs zie komen op facebook en we alle ruimte hebben denk ik er soms aan om een hond te hebben. Ik had tegen mezelf gezegd, als er eentje op mijn pad komt dan neem ik hem in huis om voor te zorgen. Maar dat is niet gebeurd en zal misschien ook niet gebeuren. Wel heb ik al een beetje op internet gekeken naar zielige, achtergelaten en ongewenste honden. Ik weet het nog steeds niet.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verdriet en schuld te voelen als ik mij “Beertje” herinner hoe hij werd doodgereden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verdriet te voelen bij de herinnering dat ik “Bengo” naar de dierenarts bracht om hem te laten inslapen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op de rest van ons gezin omdat niemand anders de taak op zich wilde nemen om Bengo naar de dierenarts te brengen om hem te laten inslapen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben geen hond te willen nemen omdat het te lastig was en omdat ik niet de verantwoording wilde nemen voor een hond.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij het zien van plaatjes van honden te denken dat ze allemaal lief zijn en dat het een gemis is in mijn leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben nu toch te overwegen een hond te nemen maar ook bang ben voor allerlei problemen, zoals omgang met de kleinkinderen, die ik nu niet kan overzien.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te ergeren aan het wrede gedrag van de mensen hier die honden de hele dag aan een ketting laten liggen zonder enige vorm van liefde en de honden alleen gebruiken voor een veilig gevoel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te beseffen dat een hond een heleboel rompslomp met zich meebrengt, je een stuk vrijheid afneemt en ook nog extra geld kost.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben geen besluit te kunnen nemen in het nemen van een hond of niet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen de buurman te zeggen dat ik 2 van de 6 kittens wil nemen die zijn poes heeft gekregen, en dit ook een goed moment vind om een hond te nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat een hond mijn leven zal verrijken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat de wens om een hond te hebben voortkomt uit de geest en weer een ego-ding is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een paar jaar geleden in een emotionele bui een hond hier los te maken van zijn ketting, waarna de hond als een dolle wegrende maar de volgende dag weer terugkeerde naar zijn baasje, die hem later waarschijnlijk vergiftigd heeft.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik toen niet de hond kon adopteren omdat we hier voor korte tijd waren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik door een hond te redden van een miserabel bestaan een goede daad doe, wat uiteindelijk niets uitmaakt in de wreedheid van deze wereld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn me te hechten aan een hond, waar ik uiteindelijk weer afscheid van moet nemen.

Ik stel mezelf ten doel wanneer de wens opkomt om een hond te nemen, te stoppen en te ademen omdat ik nog geen beslissing kan nemen over het nemen van een hond.

Ik stel mezelf ten doel wanneer de herinnering aan onze overleden honden opkomt, en ik me verdrietig en schuldig voel te stoppen en te ademen om zo weer in de realiteit van het moment te komen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op dag 23 Ik wil een hond!

  1. IngridS zegt:

    Ja zo leuk dieren in en om het huis! En ook altijd een hele verantwoordelijkheid, ook financieel inderdaad. Ik merk dat ik het meeste verdriet heb gehad als een diertje doodging, als ik niet helemaal tevreden was over de begeleiding die ik gegeven heb gedurende bv het ziektebed, of over beslissingen om wel of juist niet naar een dierenarts te gaan en bv gehandeld heb in nervositeit (vaak ook weer gerelateerd aan geld).

    • marjapoorter zegt:

      Dank voor je reactie. Ik weet het nog steeds niet, maar het is heerlijk om dieren om je heen te hebben. Ik heb ook gemerkt dat dierenartsen soms alleen op geld uit zijn ipv het welzijn van het dier.

Geef een reactie

