dag 20 Frustratie met internetbankieren

baankVanmorgen wilde ik een bedrag overmaken naar de telefoon/internet provider met internetbankieren. Vorige maand had ik allerlei templates gemaakt van terugkerende betalingen en eigenlijk was ik best trots op mezelf dat het me gelukt was. Mijn man had per ongeluk de telefoonrekening weggegooid maar wist wel hoeveel er betaald moest worden dus haalde ik de template tevoorschijn om het bedrag over te boeken.  Bij het verzenden van de betaling kreeg ik allerlei foutmeldingen en ik begreep er helemaal niets van, werd steeds zenuwachtiger, bozer en opgejaagd en probeerde het steeds weer op een andere manier. Geachten kwamen op van rustig maar, dan ga je toch gewoon even langs de bank om te vragen of ze het willen uitleggen.

Vorige maand had ik ook al een probleem met internetbankieren en ben ik gaan vragen bij de bank wat ik nou precies fout deed. Ik kwam bij een balie en de medewerkster vroeg mijn identifier en inloggegevens wat ik al heel vreemd vond want in Nederland mag een bankbediende dit nooit vragen. Maar afijn,zij begon allerlei dingen te proberen, zonder mij enige uitleg te geven en na veel gerammel op het toetsenbord lukte het haar de betaling te voltooien terwijl ik helemaal niet betrokken werd in haar acties. Zij kon mij ook niet uitleggen wat ik nu precies had fout gedaan. Omdat mijn man hierbij aanwezig nogal ongeduldig de hele situatie aanschouwde, liet ik het er maar bij en dacht volgende keer zal het me wel lukken.

Nu loop ik dus weer tegen het probleem aan en ben zo gefrustreerd dat het me niet lukt dat ik me afvraag of hun programma van internetbankieren wel goed geprogrammeerd is, het wordt hier niet zo veel als in Nederland gebruikt. Ik kan bijna niet wachten om boos naar de bank te stappen en mij hun probleem voor te leggen. Maar ik zal nog een paar dagen moeten wachten voordat zich de gelegenheid voordoet. Verder frustreert het me dat ik allerlei foutmeldingen die ik krijg moet vertalen met Google omdat ik deze niet snap.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben trots te zijn op het maken van templates van betalingen in een taal die mij niet eigen is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben gefrustreerd, boos, zenuwachtig en opgejaagd te zijn omdat de betaling niet lukt via internetbankieren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben boos te zijn op de bank omdat ik denk dat zij het programma onduidelijk, klantonvriendelijk en ingewikkeld hebben gemaakt en het me daarom niet lukt de betaling te voltooien.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet goed de foutmeldingen te begrijpen omdat dit jargon niet past in mijn taalkennis die ik me tot nu toe heb eigen gemaakt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet te kunnen wachten tot ik naar de bank kan stappen en mijn frustraties kan uiten over de mislukte betalingsopdracht.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn herinnering van het vorige bankbezoek mee te nemen naar mijn huidige ervaring met internetbankieren en op deze manier opnieuw een ervaring creëer van mislukking.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn als ik naar de bank ga dat de medewerker me opnieuw niet zal uitleggen wat ik nou precies fout doe en het dan zelf gaat verbeteren en ik weer onverrichter zaken naar huis terugkeer zonder te begrijpen hoe het systeem precies werkt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bij het vorige bankbezoek ik niet precies kon vragen aan de medewerkster wat zij anders had gedaan omdat mijn man ongeduldig naast me zat en zei dat ik het niet snapte en ik daarom het er maar bij heb gelaten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben iedere keer als ik samen met mijn man ben en iets wil bespreken met iemand anders hij het woord overneemt omdat ik taalfouten maak (tranen) .

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bij het bezoeken van instanties hier, en het regelen van allerlei ingewikkelde zaken zoals verzekeringen, belastingen enz.  ik uit veiligheid samen met mijn man daar naar toe ga en hem dan het woord laat doen en ik dan later besef dat ik weer niet kon oefenen in het converseren in deze taal.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben toen wij nog in Nederland woonden en mijn man iets niet begreep ik het ook overnam en de zaakjes regelde omdat ik dat veel efficiënter en sneller kon dan hij en ik besef nu dat ik dat deed omdat er een soort vervangende schaamte was omdat hij de taal niet zo sprak als een geboren Nederlander. En ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben een schaamtegevoel te hebben naar mijn man die niet zo goed Nederlands sprak als ik.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben sowieso boos te zijn op het hele banksysteem omdat zij ervoor zorgen dat er zoveel armoede is ontstaan in de wereld.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik zo bijdehand ben om in een andere taal te kunnen internetbankieren en het me helemaal niet lukt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben altijd als ik een probleem met internet moet oplossen ik niet kan wachten tot later en in een negatieve energie kom van ongeduld en frustratie alsof de wereld instort.

Ik stel mezelf ten doel bij het zien van een taalbarrière bij internetbankieren en overige instanties er zelf op af te gaan, en bij frustratie omdat ik het niet snap of geblokkeerd raak, te stoppen en te ademen en me te realiseren dat dit voor mij de enige manier is me te oefenen in een andere taal door te praten / lezen.

Ik stel mezelf ten doel als ik zie dat ik zaken niet direct kan corrigeren/regelen te stoppen en te ademen en het juiste moment af te wachten om naar de betreffende instantie te gaan en de zaken te regelen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

