dag 19 geen hoopvolle verwachtingen

hopeVandaag was ik met mijn dochter aan het praten en we hadden het over schuldgevoelens. Ze noemde al haar schuldgevoelens op: naar haar kinderen, naar haar ouders en ga zo maar door. Ik stelde voor om wat zelfvergevingen op te schrijven en maakte een klein opzetje en voorbeeld. Ze heeft er daarna een aantal opgeschreven en uitgesproken. Ik bemerkte vandaag een verschil in onze relatie maar ook weer een verwachtingspatroon en hoop.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben direct hoop te koesteren op een aansluiting bij Desteni  nadat mijn dochter wat zelfvergevingen had gedaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben steeds te proberen niet teveel te zeggen over het Desteni proces maar stilletjes wel te hopen dat mijn kinderen me hierin zullen volgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me steeds weer met hun ontwikkeling te willen bemoeien en ze juist daarmee tegen de haren instrijk terwijl ik weet dat ik het voorbeeld moet zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben allerlei artikelen op Desteni te lezen over opvoeding en dit niet met mijn dochter te kunnen delen omdat dit voor haar belachelijk klinkt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik denk dat Desteni de enige weg is om uit dit mechanische leven te ontsnappen en de enige manier is om de wereld te redden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik zelf soms ook nog eens twijfels voel opkomen dat waar ik mee bezig ben uiteindelijk toch niet dat was dat ik verwachtte, terwijl ik geen idee heb wat ik zou moeten verwachten.

Ik realiseer me dat deze twijfel ook weer een stukje mindcontrol is, en ik vergeef mezelf dat ik mijzelf toegestaan en geaccepteerd heb dat ik nog maar al te vaak denk dat mijn gedachten waar zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet genoeg inspanning te leveren in het proces omdat niemand in mijn omgeving enige verandering heeft bemerkt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken nog geen veranderingen te bespeuren omdat ik nog maar zo kort met dit proces bezig ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben soms te veronderstellen dat er al wat “vooruitgang” gaande is, om vervolgens direct te worden teruggefloten door mijzelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te weten dat er nog miljoenen zelfvergevingen/correcties en ademtochten voor nodig zijn eer ik zal kunnen spreken van Leven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en geaccepteerd te hebben vaak te laat zien dat ik de adem had kunnen toepassen in allerlei situaties.

Ik stel mezelf ten doel geen hoop/verwachting te hebben in mijn proces of dat van mijn kinderen maar bij het zien van enige hoop of verwachting te stoppen en de 4 tellen adem toe te passen en mezelf terug te brengen in de fysieke realiteit.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op dag 19 geen hoopvolle verwachtingen

  1. IngridS zegt:

    Cool Marja. De conflicten af en toe met je dochter sinds je participatie in Desteni geeft verandering aan, en het feit dat je dochter wat zelfvergevingen heeft gesproken/geschreven is toch ook een kleine verandering (ja inderdaad, zonder hoop op wat zij wel of niet zal doen 🙂 ). Over het algemeen zullen de meeste veranderingen in eerste instantie binnenin jezelf plaatsvinden. Een uitspraak van Bernard Poolman: Als 99% van wat je doet onzichtbaar is, en 1% zichtbaar, dan doe je het goed. Dit vind ik zelf zeer behulpzaam om me steeds te realiseren aangezien de maatschappij het omgekeerde doet doen geloven.

  2. marjapoorter zegt:

    Bedankt voor deze toelichting Ingrid!

Geef een reactie

