dag 18 moeten, moeten, moeten, mijn hoofd zit vol!

vrouwgedVanochtend werd ik met een vol hoofd wakker, ik heb zoveel te doen! Omdat mijn zoon hier een weekje zijn vakantie heeft doorgebracht is alles een beetje blijven liggen, we zijn veel naar het strand geweest, hebben heerlijk met elkaar gezwommen en gegeten  en een leuke tijd gehad. Gisteren is hij weer vertrokken en vanmorgen schoot het allemaal in mijn mind: ik moet wassen, ik moet mijn slaapkamer schoonmaken en mijn bed verschonen, ik moet strijken, ik moet mijn huis schoonmaken, ik moet een broek korter maken, ik moet onkruid wieden, ik moet sperziebonen planten want de buurvrouw heeft al plantjes in de tuin staan,o ja, ik moet ook bloggen want dat doe ik de laatste tijd ook niet zo vaak en dan ook nog de DIP cursus,  en ik wil ook zo graag facebookberichten en blogs lezen, kortom ik moet.

Dit verlamt mij en ik kan ook bijna niet beginnen, ben  lethargisch,  ik zou het liefst in bed blijven liggen en gaan slapen om het denken te stoppen.

Ik weet dat het allemaal patronen zijn van de mind, want vroeger toen ik werkte had ik dit, maar toen ik stopte met werken bleef het gewoon aanwezig, het heeft allemaal niets met tijd hebben te maken.

Als ik dan begin om mijn lijstje af te werken, dat geschreven staat in mijn mind, heb ik een opgejaagd gevoel dat mij de energie verschaft om als een robot mijn werkzaamheden te verrichten om uiteindelijk “tevreden” te zijn met het resultaat en dit me dan een opgeruimd gevoel geeft omdat de gedachten eventjes zijn verdwenen.

Ik weet nu dat deze mechanische manier van werken me in de ban houdt van gedachten/gevoelens/emoties, beginnend vanuit  lethargie en overgaand naar  een opgefokt, gedreven gevoel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben ’s morgens met een hoofd vol gedachten wakker te worden met taken die ik die dag nog wil uitvoeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me schuldig te voelen dat ik allerlei taken heb laten liggen omdat mijn zoon hier een weekje heeft gelogeerd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me lethargisch te voelen bij het aantal taken dat verricht moet worden en er bijna niet toe kan komen om te beginnen met wat gedaan moet worden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat alle taken die op mij wachten diezelfde dag ook gedaan moeten worden, terwijl dit een onmogelijke zaak is.

Ik vergeef mezelf niet toegestaan en geaccepteerd te hebben dat sommige zaken meer prioriteit hebben dan andere zaken en dus wel even kunnen wachten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mezelf lui te vinden omdat ik mijn huishouden niet goed bijhoudt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben vervolgens gedreven door de energie als een gek te beginnen met de taken die op mij wachten en als een mechanische robot aan het werk te gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als ik een deel van mijn taken verricht heb, ik dan tevreden ben met wat ik als robot heb uitgevoerd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben als een kip zonder kop door mijn huis te lopen en niet efficiënt ben door met allerlei kleine dingetjes rond te lopen omdat ik alles zo snel mogelijk wil afkrijgen.

Ik stel mijzelf ten doel als ik gedachten heb wat ik allemaal nog moet doen te stoppen en te ademen en me te realiseren dat als ik in het gevoel zit van lethargie/gedrevenheid mij dit van het ware Leven afhoudt.

Ik stel mezelf ten doel efficiënt om te gaan met de tijd die ik heb om mijn taken te doen, mijn huishouden te regelen en tijd te reserveren om te bloggen, facebookberichten te lezen en andermans blogs te lezen om zodoende meer zicht te krijgen op mijn mechanische gedrag en mij te corrigeren door middel van de adem.

Ik stel mezelf ten doel geduld te hebben met mijzelf en mijn proces om tot Leven te komen.

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

