Dag 12 vervolg op “Onbegrip tussen moeder en dochter”

8842378-moeder-en-dochter-cartoonNa het schrijven van mijn vorige blog merk ik dat er nog meer punten zijn om aandacht aan te besteden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben gekwetst te zijn dat mijn dochter mij dominant noemde en zei dat dat de reden was dat ze een dominante man had gekozen en dat ik weet dat ze daarin gelijk heeft.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben verdrietig te zijn dat ik niet meer met mijn dochter over levensbeschouwelijke dingen kan praten, vooral omdat zij de enige is in mijn omgeving waar ik Nederlands mee kan praten die mij altijd begreep en dat dit nu niet meer het geval is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik het idee had dat je als moeder een voorbeeldfunctie had voor je kinderen en dat ze je in alles zullen volgen en realiseer me dat zij nu een volwassen vrouw en moeder is  en zelf haar eigen weg kiest.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat mijn dochter me bekritiseert door een beetje lacherig te praten over al mijn reacties en likes op facebook met andere Desteni-leden alsof ik bij een een of andere rare sekte terechtgekomen ben en dat dit ook wel weer zal overgaan, net als mijn vorige omzwervingen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zeggen tegen mijn dochter dat het misschien beter is om geen vrienden met elkaar meer te zijn op facebook omdat ze dan niet hoeft te kijken naar al mijn berichten en likes.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben gisteren geen een bericht geliked te hebben op facebook omdat het me dwars zit dat wij daar een discussie over hebben gehad.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben zo geïdentificeerd te zijn met de rol van moeder/kind en dit niet los te kunnen laten en mijn dochter te kunnen zien als een andere volwassene die op haar eigen manier door het leven gaat.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben eerst uit te zoeken op facebook of zij mijn blog kan lezen voordat ik deze blog durf te publiceren om uiteindelijk niet aan haar uit te leggen waarom ik dit allemaal opschrijf.

Ik vergeef mezelf niet toegestaan en geaccepteerd te hebben dat een hechte band met familie of met vrienden alleen betekent dat je dezelfde ideeën, gedachten, gevoelens, patronen kunt delen en herkennen en dat het loslaten daarvan pijn doet, omdat dit ego is en de mind de controle hierover wil houden.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

