Dag 11 Onbegrip tussen moeder en dochter

8842378-moeder-en-dochter-cartoonTijdens mijn spirituele zoektocht en New-Age interesse zaten mijn dochter en ik op een lijn, we waren het over een heleboel zaken eens en dachten ook bijna hetzelfde: positief denken, vertrouwen hebben in …………., begeleid worden door geesten, we waren ook allebei enthousiast over de vrije school, zo’n leuk systeem voor kinderen in een sprookjesachtige sfeer met allerlei mooie  jaarfeesten rondom heiligen. 

Nu merk ik een grote verwijdering tussen ons en zij merkt het ook. We kunnen bijna niet meer over de dingen praten waar ik me nu voor interesseer en af en toe staan we lijnrecht tegenover elkaar. Dat maakt me erg verdrietig maar ik kan haar natuurlijk niet veranderen en dwingen mijn kijk op de wereld over te nemen. Ze vindt het raar dat ik nu allerlei misstanden in de wereld benoem en begrijpt mijn ommekeer helemaal niet.

Ze vroeg me ook of het nodig was om al die blogs te liken op Facebook en of ik op die manier probeerde mijn vrienden, familie en kennissen wakker te maken. Ik zei dat dit niet mijn bedoeling was en dat ik dat ook niet zou kunnen maar gaf als voorbeeld Monsanto en door er bekendheid aan te geven er nu zoveel mensen aan het protesteren zijn, hetgeen toch zijn effect zal hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat er een grote afstand is gekomen tussen mijn dochter en mezelf omdat ik de wereld anders bekijk dan voorheen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik erg verdrietig ben niet meer op een lijn met mijn dochter te zijn en samen onze interesses te kunnen delen.  

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben het jammer te vinden dat mijn dochter mij niet (deels) heeft gevolgd in mijn nieuwe overtuigingen over het leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet de nieuwe inzichten die ik heb gekregen te kunnen delen met mijn dochter.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet met mijn dochter te kunnen praten over hoe het leven op aarde is ontstaan en waar wij hierna naartoe gaan. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben niet met mijn dochter nieuwe informatie over kinderopvoeding te kunnen delen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te moeten zwijgen over Desteni en Equality om niet in een discussie met haar te belanden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben me eenzaam te voelen nu ik niet meer met haar op een lijn zit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat het eens zijn met elkaar over bepaalde onderwerpen mijn eenzaamheid zou doen laten verdwijnen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bij haar een boosheid te ontdekken als onze gesprekken een kant op gaan van onbegrip naar elkaar wat betreft de weg die ik ben ingeslagen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te zien dat bij mijn dochter een verzet optreedt om naar mij te luisteren en te merken dat mijn opvattingen anders zijn dan vroeger.

Als ik zie dat er onbegrip is tussen mij en mijn dochter dan stop ik en adem en realiseer me dat ze nog niet aan mij kan merken dat het vergevingsproces mij heeft goed gedaan en dat ze zichzelf eerst zal moeten overtuigen dat dit werkelijk iets oplevert.

Ik stel mezelf ten doel niet meer over theorien te spreken met haar, niet meer over een Equal Money Systeem te praten totdat zij zelf vragen zal stellen.

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

